شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایندگان مصری سهل انگاری در حفظ مساجد باستانی را مورد انتقاد قرار دادند

حوزه/ کمیته امور دینی و اوقاف مجلس مصر، ضمن انتقاد شدید از سهل انگاری جدی در حفظ مساجد باستانی در قاهره، خواستار حفظ میراث اسلامی در کشور شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مصر ایندیپندنت، کمیته امور دینی و اوقاف در مجلس نمایندگان مصر، سهل انگاری جدی در حفظ و نگهداری از مساجد تاریخی در قاهره مانند مسجد الحسین، مسجد سیده زینب، مسجد سیده نفیسه و دیگر مساجد را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

در جلسه این کمیته که روز یکشنبه برگزار شد، محمد فواد یکی  از نمایندگان گفت که تعداد زیادی از شهروندان شکایت نامه ای مبنی بر سهل انگاری در حفظ و پاسداری از این مساجد تاریخی که میراث اسلامی مصر محسوب می شوند، پر کرده اند.

به گفته فواد، این مساجد از فقدان پاکیزگی و توجه در کنار غفلت امنیتی رنج می برند.

وی افزود: فروشندگان خیابانی و گدایان در داخل و خارج از مسجد یافت شده که منجر به خشونت ها و جرایم متعددی در محدوده مسجد شده و به ساحت این اماکن مقدس تاریخی خدشه وارد می سازند.

گفته می شود این معضل در ایام ماه مبارک رمضان بیش از همه زمانی آشکار شد که شمار زیادی از نمازگزاران و گردشگران از این مساجد به عنوان مقاصد گردشگری میراث اسلامی بازدید کردند.

فواد خواستار برخورد جدی با این معضل شده و شماری دیگر از نمایندگان نیز با وی موافقت کرده و نسبت  به گسترش فروشندگان خیابانی و گدایان در اطراف این مساجد تاریخی ابراز نارضایتی کردند.

اسامه العبد مدیر کمیته امور دینی و اوقاف در مجلس نمایندگان مصر گفت: ما برای رسیدگی به این وضعیت از اماکن بازدید عمل خواهیم آورد.

او اضافه کرد: نگهداری و پاکیزگی مساجد باستان شناسی مسئولیت وزارت آثار باستانی و وزارت اوقاف مصر هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha