پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ریس

حوزه/ معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت گفت: برگزاری همایش حضرت ابوطالب (ع) به حل اختلاف‌ها و تضادها در خصوص زندگی حضرت ابوطالب (ع) کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم در سومین پیش نشست همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) که عصر امروز در قم برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش بین‌المللی به حل اختلاف‌ها و تضادها در خصوص زندگی حضرت ابوطالب (ع) کمک می‌کند.

وی به نظرات اهل سنت در خصوص حضرت ابوطالب (ع) اشاره کرد، ادامه داد: بیشتر علمای اهل سنت بر روی ایمان و یگانگی ایشان تأکیددارند اما برخی از اهل سنت با اتکا به یک روایت ایشان را فاقد ایمان می‌دانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی مقدم دیدار برگزارکنندگان این همایش با مراجع عظام تقلید را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری همدانی ایشان بیان داشتند، آیا در خصوص برگزاری همایش نظر رهبر معظم انقلاب را جویا شده‌اید که در پاسخ ایشان عرض شد که قبل از تصمیم‌گیری در خصوص برگزاری همایش، این موضوع به رهبر انقلاب انتقال داده شد و ایشان نظر موافق خودشان را اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: اساتید خارجی نیز با همایش کار می‌کنند که به‌عنوان نمونه یک استادی از لبنان چندین منبع و کتاب در خصوص حضرت ابوطالب (ع) معرفی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha