شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تفاهم‌نامه همکاری به منظور تأسیس نمایندگی جامعه‌المصطفی در استان کردستان

حوزه/ تفاهم‌نامه همکاری به منظور تأسیس نمایندگی جامعه‌المصطفی در استان کردستان، به امضای رئیس جامعه‌المصطفی و نمایندگی ولی فقیه در این استان رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان و حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، تفاهم‌نامه همکاری به منظور تأسیس نمایندگی جامعه‌المصطفی در این استان امضا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری جامعه‌المصطفی با نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان، ضمن اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند استان کردستان، اظهار داشت: با توجه به فراهم بودن مراحل مقدماتی راه‌اندازی نمایندگی جامعه‌المصطفی، امیدواریم بتوانیم به این کار سرعت بخشیده، خود را برای پذیرش طلاب و دانش‌پژوهان در ترم نخست یا نهایتاً نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۸_۹۹ آماده نماییم.

وی، در ادامه، ضمن اشاره به اعمال مدیریت‌های منطقه‌ای در جامعه‌المصطفی، با بیان این که در این طرح، چندین کشور در یک منطقه بازتعریف و برای هر یک از مناطق، نماینده واحدی انتخاب شده است، ابراز داشت: نمایندگی کردستان یکی از بهترین بسترها برای جذب و پذیرش دانش‌پژوهان غیرایرانی از برادران اهل سنت است که در این میان می‌توان به صورت متمرکز، ملیت‌هایی از مناطق مختلف اسلامی را در این نمایندگی تجمیع نمود.

رئیس جامعةالمصطفی، در ادامه، آموزش زبان فارسی را از پیش‌نیازهای مهم مباحث آموزشی در المصطفی دانست و ابراز داشت: امیدواریم با همکاری دوستان بتوانیم ضمن فراهم‌سازی مقدمات حضور و تحصیل دانش‌پژوهان المصطفی، در زمینه فراهم‌سازی پیش‌نیازهای تحصیلی گام‌های سریع‌تری برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی بر حمایت نهادهای استانی برای حضور آموزشی و بین‌المللی المصطفی تأکید ورزید و خاطرنشان کرد: امیدواریم همکاری‌های شکل‌گرفته، آثار و برکات فراوانی برای استان کردستان داشته باشد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به اهمیت فعالیت نمایندگی‌های جامعة‌المصطفی در استان کردستان و گلستان، اظهار داشت: بسیار مهم، ارزشمند و بی‌بدیل است که مجموعه‌ای در کشوری اسلامی، بتواند مراکزی برای تحصیل پیروان مذاهب اسلامی آماده و زمینه تحصیل مباحث اسلامی ناظر به اندیشه فقهی، حدیثی و کلامی پیروان آن مذهب را فراهم نماید و تنها نمونه این مهم، جامعه‌المصطفی است.

رئیس جامعةالمصطفی با تأکید بر این که جامعه‌المصطفی در کنار آموزش زبان فارسی، مباحث معارف اسلامی را نیز پی‌گیری می‌کند، ابراز نمود: جامعة‌المصطفی برای فعال‌سازی حداکثری ظرفیت دانش‌آموختگان، با همکاری بنیاد سعدی، دوره‌های متعدد تربیت مربی آموزش زبان فارسی برگزار نموده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، در پایان، ضمن سپاس از پیگیری نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان، از جدیت حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی شاهرودی برای آغاز فصل جدیدی از فعالیت جامعه‌المصطفی تقدیر و تشکر نمود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نیز در این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت های استان کردستان و جامعة المصطفی، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با همکاری جامعة المصطفی سفیران علمی و فرهنگی فاخری را برای جهان اسلام تربیت نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر این که مهمان نوازی مردمان کرد استان، فضا را برای فعالیت بین المللی جامعه المصطفی فراهم نموده است، خاطرنشان کرد: با توجه به همت و استقبال مسئولان استانی، برآنیم تا از همین ترم نخست سال تحصیلی پیش رو، زمینه حضور و تحصیل دانش پژوهان غیر ایرانی را در استان کردستان فراهم نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در پایان سخنان خود بر جایگاه ارائه مباحث قرآنی و تفسیر آیات الهی و رشته های مرتبط با آن در نمایندگی جامعه المصطفی در استان کردستان اشاره نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha