جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​ نیمی از اعضای حزب محافظه کار بریتانیا علائم اسلام هراسی نشان می دهد

حوزه/ در حالی که شورای مسلمانان بریتانیا اخیرا طی درخواستی خواستار ارزیابی حوادث نژادپرستانه و اسلام هراسی د ر حزب محافظه کار بریتانیا شده، نظرسنجی جدید در این حزب نشان می دهد که اسلام هراسی در بین اعضاء ریشه دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، تقریبا نیمی از اعضای حزب محافظه کار بریتانیا مخالف حضور نمایندگان مسلمان هستند. یک نظرسنجی  «اسلام هراسی» که توسط«یوگاو»  برای گروه ضدنژادپرستی «امید نه نفرت» انجام  گرفت به این نتیجه رسیده که بیش از دو سوم اعضای حزب محافظه کار ضمن اینکه مخالف حضور نمایندگان پارلمانی مسلمان هستند، این شایعات را باور کرده اند که  بخش های زیادی از بریتانیا تحت قوانین شریعت بوده و 45% آنان تصور می کنند که برخی اماکن برای غیرمسلمانان امن نیستند!

این نظرسنجی همچنین دریافت که نیمی از اعضای حزب، تصور می کنند که اسلام هراسی یک مسئله بزرگ می باشد اما تنها 8% آنان باور دارند که این مشکل در داخل حزب محافظه کار به چشم می خورد.

متیو مک گرگر مدیر کمپین «امید نه نفرت» گفت: از مردم گرفته تا دفاتر دولتی و ایالتی، نمایندگان حزب محافظه کار افسانه های نژادپرستانه را باور کرده اند و تقریبا نیمی از آنان حتی حاضر نیستند که یک نخست وزیر مسلمان داشته باشند. و تنها 8% آنان می گویند که به داشتن چنین نخست وزیری افتخار می کنند و بیشتر آنان انکار می کنند که اصلا مشکلی برای رودرویی وجود دارد.

 

گفتنی است ماه گذشته شورای مسلمانان بریتانیا، شکایت نامه ای 20 صفحه ای از مدارک و شواهد به کمیسیون حقوق بشر و برابری تسلیم کرد و خواستار آغاز تحقیقاتی در رابطه با وجود اسلام هراسی در حزب محافظه کار بریتانیا شده بود. همچنین گفته شده که براندون لویس مدیر حزب درخواست ها در رابطه با حوادث اسلام هراسی و نژادپرستی گزارش شده توسط اعضاء را نادیده گرفته و حاضر نشده تحقیقاتی در این زمینه انجام بگیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha