چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار رئیس کل دادگستری اصفهان با آیت الله العظمی مظاهری

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری با انتقاد از تعیین مجازات حبس برای برخی از موضوعات نظیر مهریّه، گفتند: بدون شک، قاطعیّت در امر قضاوت لازم است، امّا قضّات محترم باید در تعیین نوع مجازات، مفاسد آن را نیز در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت‌الله مظاهری در دیدار رئیس کل و معاونین دادگستری استان اصفهان که به مناسبت هفتۀ قوۀ قضاییّه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و نام شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و تجلیل از خدمات ایشان به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، گفتند: پذیرش مسئولیّت در دستگاه قضایی و تلاش برای گسترش عدالت در جامعه، اگرچه از سویی بسیار حسّاس و خطیر است، امّا از آنجا که از سوی دیگر زمینه‌ای برای گره‌گشایی از مردم و خدمت به خلق خداست، ارزش و منزلت والایی دارد.

ایشان در این زمینه با اشاره به تأکید فراوان آیات و روایات بر ضرورت خدمت به مردم و گره‌گشایی از امور و مشکلات آنان، تصریح کردند: خشنود ساختن بندگان خداوند، خصوصاً رساندن حق به صاحبان آن و به ویژه احقاق حقّ مظلومان، از نظر تعالیم دینی اجر و ثواب فراوانی دارد و سبب خشنودی خداوند و اهل‌بیت«سلام‌الله‌علیهم» می‌شود.

معظم له در ادامۀ با بیان اینکه فراوانی تعداد زندانیان، زیبندۀ نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، به برخی از مشکلات جاری در زندان‌ها اشاره کرده و افزودند: امیدواریم روزی فرا برسد که با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اساسی و اصلاحات ساختاری قوّۀ قضائیه و نیز با گسترش اخلاق اسلامی در بین مردم، شاهد تخلیۀ زندان‌ها باشیم.

 این مرجع تقلید با نکوهش و انتقاد از تعیین مجازات حبس برای برخی از موضوعات نظیر مهریّه، اظهار داشتند: بدون شک، قاطعیّت در امر قضاوت لازم است، امّا قضّات محترم باید در تعیین نوع مجازات، مفاسد آن را نیز در نظر بگیرند و با نیّت گره‌گشایی از کار مردم و حلّ معضلات اجتماعی، در حدّ امکان با عطوفت و مهربانی، به صدور حکم مبادرت نمایند.

حضرت آیت الله مظاهری با تشکّر از خدمات رئیس و اعضای شورای قضایی استان و همۀ کسانی که با نیّت خالصانه و تلاش صادقانه، سعی در اصلاح امور قضایی و خدمت به مردم و گره‌گشایی از کار آنان دارند، مسئولان قضایی را به اخلاص و توجّه به سنگینی وظیفه و توسّل به ائمّۀ طاهرین«سلام‌الله‌علیهم» برای موفقیّت در مسئولیّت و خدمت به ملّت توصیه کردند.

 در این دیدار، آقای حبیبی رئیس کلّ دادگستری استان اصفهان، گزارش کوتاهی از برخی برنامه‌ها و اقدامات دستگاه قضایی استان ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha