جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار جمعی از طلاب هنرمند با آیت الله اعرافی

حوزه/ معاون تبلیغ امورفرهنگی حوزه های علمیه گفت: امروز نیاز به هنر و کاربردی ساختن آن در حوزه احساس می شود اما متأسفانه تاکنون بر روی ساختار آن کار نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی شامگاه دوشنبه در جمع طلاب هنر حوزه های علمیه اظهارکرد: در گذشته اگر کاری در خصوص هنر حوزوی و ساماندهی آن نشده است به جهت ناهموار بودن زمین و وجود سنگلاخ بوده است، امروز شرایط دیگری فراهم شده  است و نگاهی نو گرا وجود دارد.

وی ادامه با اشاره به نگاه جدی مقام معظم رهبری به موضوع هنر در حوزه تصریح کرد: معظم له 2 بار از آیت الله اعرافی در خصوص هنر و وضعیت آن در حوزه سوال کرده اند که ؛ « هنر را چه کرده اید؟».

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه ادامه داد: امروز غایت کار حوزه تبلیغ و ترویج دین و معارف اسلامی است، هنر بهترین ابزار لازم برای کمک به یک مبلغ است که می تواند اثر تبلیغ را بر جان و دل مخاطب بگذارد.

حجت الاسلام والملسمین نبوی بیان کرد: امروز طرح جامعی در این خصوص تدوین به حوزه های علمیه ابلاغ شده است، اما کار هنر مثل کار با لودر نیست که وقتی کار می کند سر و صدا داشته باشد،‌باید زمان خود را سپری کند تا روزی شاهد به ثمر نشستن بیش از پیش این نهال هایی که کاشته ایم باشیم.

وی تأکید کرد: امروز مرکز هنر و رسانه در مجتمع تبلیغ حوزه علمیه فعال است و می بایست هر گروه نسبت به طرح ها و برنامه هایی که دارد اهتمام داشته باشند تا این جامعه هنری به آن جایگاهی که می بایست داشته باشند برسند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha