جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسلام هراسی

حوزه/ آزار دانش‌آموزان رنگین‌پوست در غرب به قدری گسترش یافته که برخی برای فرار از برخوردهای نژادپرستانه، با استفاده از لوازم آرایش پوست صورتشان را روشن‌تر می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» آزارو اذیت دانش آموزان رنگین پوست در غرب به قدری گسترش یافته که برخی برای فرار از برخوردهای نژادپرستانه با استفاده از لوازم آرایش پوست صورتشان را روشن تر می کنند. همچنین در یک مورد دیگر کودکی ۵ ساله در مهدکودکی در لندن، همکلاسی مسلمان خود را به خاطر رنگ پوستش مورد آزار قرار داده است.

بر اساس گزارش تل ماما، یک کودک 5 ساله در یک مهدکودک در لندن، همکلاسی مسلمان خود را مورد آزار و اذیت قرار داده و به او گفته است: «مسلمانان حیوانات و آدم ها را می کشند و برای همین ما تو را کتک می زنیم!»

والدین این کودک مسلمان خواستند نامشان فاش نشود، به محض مطلع شدن از این برخورد، به مدیریت مدرسه مراجعه کرده اند. مادر کودک گفته که معاون مدرسه با دانش آموزان و والدین آنان صحبت کرده و خواستار عذرخواهی شده است. والدین کودک می گویند نگران هستند که پسربچه ها  چنین رفتاری را به تقلید از والدین شان انجام داده باشند و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مجازات چنین رفتارهایی باید فراتر از یک عذرخواهی ساده باشد.

این اتفاق 17 ژوئن در یکی از مدارس لندن رخ داده و «تل ماما» حاضر نشد نام مدرسه را فاش کند.  این درحالی است که چند هفته پیش یک گزارش درباره «زورگویی و سوءبرخورد نژادپرستانه» در مدارس انگلستان نشان می دهد که میزان آزار و اذیت در مدارس از 2015-2016، یک پنجم افزایش داشته است.

استفتده از لوازم آرایشی برای جلوگیری از رفتار نژادپرستانه

آزارو اذیت به حدی بوده که برخی دانش آموزان رنگین پوست و اقلیت ها برای فرار از برخوردهای نژادپرستانه، با استفاده از لوازم آرایش پوست صورتشان را روشن تر می کنند.

یک نوجوان مسلمان در این باره گفت: مردم مرا تروریست خطاب می کنند و می گویند برگرد به همان جایی که از آن آمدی!

طبق این گزارش هم اکنون دانش آموزان بیشتری به خاطر رنگ پوست و نژادشان به انزوا کشیده می شوند و نسبت به سال های گذشته افزایش نژادپرستی در مدارس قابل توجه بوده است.

لازم به ذکر است موسسه «تل ماما» یک سازمان مبارزه با اسلام هراسی و پیش داوری های ضداسلامی می باشد که هدف آن مستندسازی اسلام هراسی در بریتانیا است. به گفته کارشناسان این آژانس پایین آمدن سن زورگویان و آزاردهندگان، یک عامل نگران کننده محسوب می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha