سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه علمیه حضرت زینب

حوزه/ مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر در سال ۱۳۶۰ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا فاضلیان تأسیس شد و از سال ۱۳۷۶ تحت نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفت.

پروانه ترکمان اسدی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، اظهار کرد: مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر در سال 1360 توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا فاضلیان تأسیس شد و از سال 1376 تحت نظر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه قریب 17 استاد در این مدرسه مشغول تدریس هستند، ادامه داد: هم‌اکنون 160  طلبه درحال تحصیل هستند که در 5پایه تحصیل می‌کنند و از این تعداد 20 طلبه در حال تدوین پایان‌نامه و پایان دوره تحصیل هستند.

 

حضور موثر بانوان طلبه در  جامعه

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر بیان کرد: تعداد دانش‌آموختگان این مدرسه 259 نفر است که در فضاهای فرهنگی و تبلیغی مختلف در سطح شهر ملایر فعالیت دارند؛ قریب14 نفر استخدام آموزش و پرورش، تعدادی به عنوان طرح امین در مدارس آموزش و پرورش فعالیت و بالغ بر 40نفر از طلاب به عنوان ائمه جماعات مدارس دخترانه در مقاطع مختلف حضور دارند. همچنین تعداد دیگری از طلاب در شورا های حل اختلاف دادگستری، سپاه و بسیج ناحیه و برخی به عنوان مبلغ در فضای عمومی جامعه فعالیت می کنند.

 

عضویت در شورای اداری ملایر

ترکمان اسدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر با کلیه نهادها و ارگان‌های شهرستان تعامل دارد و به عنوان عضو شورای اداری، شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف شهرستان، در جلسات حضور فعال دارد.

 

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی

وی با اشاره به اینکه مدرسه حضرت زینب(س) در کلیه مناسبت‌ها برای عموم مردم شهر برنامه برگزار می‌کند، گفت: برگزاری کارگاه‌های پژوهشی، نشست های بصیرتی، جلسات اخلاق و تفسیر، کرسی‌های آزاداندیشی، طرح کرامت و تربیت مربی با مشارکت سپاه  ملایر از جمله فعالیت‌هایی است که تاکنون انجام شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر درباره ضرورت تحصیل بانوان در مدارس علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: این امر علاوه بر آثار اخروی برای هر زن، در ایفای نقش همسری و مادری و اجتماعی او بسیار تأثیرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه امروزه وظیفه بانوان طلبه ارشاد و هدایت جامعه زنان است، ابراز کرد: باید بانوان طلبه در تحصیل کارایی داشته باشند و صرفا به اخذ مدرک و خودسازی اکتفا نکنند؛ آنان باید در نیروسازی فعالیت داشته باشند

ترکمان اسدی تصریح کرد: با توسعه فعالیت‌های مدارس علمیه خواهران، هر یک از واحدهای حوزه خواهران به یک قطب فرهنگی و تبلیغی در منطقه خود تبدیل شده اند.

 

 امدادرسانی به سیل‌زدگان

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ملایر با بیان اینکه این مدرسه در حادثه سیل و کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان درخشید، عنوان کرد: طلاب خواهر شهرستان ملایر در کنار دیگر مردم و دستگاه‌ها، به امداد رسانی مناطق سیل‌زده پرداختند.

ترکمان اسدی افزود: خوشبختانه شاهد جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط بانوان طلبه حوزه حضرت زینب(س) بودیم که تحویل ستاد بازسازی عتبات شهرستان ملایر شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پذیرش بانوان طلبه، امسال همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود گفت: طبق بخشنامه جدید پذیرش از طریق برگزاری آزمون خواهد بود.

 

نحوه پذیرش و زمان ثبت نام

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س)  ملایر با بیان اینکه ثبت نام برای پذیرش در سال 98 از 23 تیرماه آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: شرایط سنی امسال 30 سال بوده و متولدین سال 68 به بعد می‌توانند برای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران ثبت نام کنند. البته برای حافظان قرآن و کسانی که مدرک کارشناسی دانشگاهی دارند سن 35 سال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام به صورت اینترنتی و حضوری بوده و منابع نیز از طریق سایت اعلام می‌شود، اظهار کرد: آزمون ورودی هفتم شهریورماه برگزار خواهد شد.

ترکمان اسدی در پایان گفت: خوشبختانه مدارس علمیه خواهران به شکوفایی فوق‌العاده رسیده اند و شاهدیم که میراث نبوت و امامت در حوزه‌های علمیه تجلی یافته است و اگر کسی بخواهد این میراث گرانبها را در جایی به صورت متمرکز ببیند، آنجا حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha