شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی سالاری

حوزه/ استاد حوزه با اشاره به تعطیلات حوزه ها در فصل تابستان، گفت: تابستان بهترین زمان و فرصت برای انجام امور پژوهشی و تحقیقی طلاب می باشد.

حجت الاسلام علی سالاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اینکه آموختن و یادگیری، زمان و مکان نمی شناسد، اظهار داشت: اگز زندگی بزرگان و علمای دینی را خوب مطالعه کرده باشیم متوجه خواهیم شد که بخش اعظمی از زندگی این بزرگان به تحصیل، تحقیق و پژوهش گذشته است.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود افزود: لذا ایام تعطیل به مانند تعطیلات تابستان هرگز نباید عاملی برای دور شدن ما از درس و حوزه شود.

وی با اشاره به اینکه تابستان بهترین زمان و فرصت برای انجام امور پژوهشی و تحقیقی طلاب می باشد، تاکید کرد: در این ایام یعنی فصل تابستان که حجم کلاس های درسی طلاب کم می باشد، بهترین فرصت برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقی و نیز مطالعه کتب غیردرسی است.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه دور شدن طلاب از دورس حوزوی در این ایام می تواند باعث آسیب رسیدن به روند تحصیلی آنان شود، اظهار داشت: انقطاع در امور درسی و تحصیلی می تواند میل به تحصیل و درس را در هر کسی تضعیف کند، لذا طلاب باید تابستان را فرصت مغتنمی برای افزودن بر علوم و معارف خود بدانند.

وی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه در طول سالهای اخیر طلاب با برنامه ریزی های خودجوش زمینه انجام امور پژوهشی را افزایش داده اند و این امر باعث شده است که که طلاب امروزه از نظر علمی پربار باشند.

حجت الاسلام سالاری در پایان سخنان خود گفت: یکی دیگر از وظایف طلاب این است که در کنار آموختن دروس حوزوی و غیرحوزوی در بحث تهذیب تلاشی دو چندان داشته باشند، زیرا تهذیب ویژگی هر روحانی و طلبه باید باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha