جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دولت

حوزه/ دولتمردان محترم؛ قریب به شش سال از حضور شما در رأس قدرت می گذرد و مشکلات معیشتی مردم صبور ایران زمین، هر روز بیشتر از روز گذشته شده است؛ بیایید با اعتماد به کلام خدای متعال و تکیه بر توان همین مردم صبور، مشکلات ایران اسلامی را خود به دندان گرفته و نگاهمان را از غربی ها و غریبه ها به داخلی ها برگردانیم؛ باشد که رستگار شویم.

خبرگزاری حوزه/ امروز در گفت و گو با یکی از دوستان، موضوع جنگ صفین و اتفاقات واقعه حَکَمیت به میان آمد و این جمله أمیرالمؤمنین علیه السلام مطرح شد که «من قرآن ناطقم» و به کاغذهای بالای نیزه توجهی نکنید.

ناخودآگاه به یاد برجام افتادم که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند بنده به مذاکره با آمریکا خوشبین نیستم و به انحاء گوناگون، پیشنهاد عدم مذاکره و تکیه بر توان داخلی را به دولتمردان ارائه کردند؛ اما انگار مرغ آنان یک پا داشت و پای میز مذاکره رفتند.

رفتند و مذاکره کردند و هنوز که هنوز است پس از شش سال، وعده و وعیدهای امضاکنندگان داخلی و خارجی این قرارداد بین المللی عملیاتی نشد و اینجور که مشخص است، عملیاتی نخواهد شد.

این گفت و گو گذشت و در حال مطالعه تفسیر آیات 120 تا 123 سوره مبارکه آل عمران بودم که نکاتی زیبا مخصوص دولتمردان جمهوری اسلامی ایران از نگاهم عبور کرد و خداوند متعال در آیه 120 این سوره مبارکه چه زیبا فرمود: «إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَ إِنْ تُصِبْکُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِها وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا يَضُرُّکُمْ کَيْدُهُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ مُحيطٌ/ اگر خوبى به شما رسد، آنان را غمگین سازد و اگر بدى به شما رسد، آنها بدان شادمان مى ‏شوند و اگر (در برابرشان) صبر كنید و پرهیزكار باشید، حیله ‏ى بدخواهانه ‏ى آنان هیچ آسیبى به شما نرساند. همانا خداوند به آنچه انجام مى‏دهند احاطه دارد».

حضرت حق در آیه 122 و 123 سوره آل عمران نیز توصیه به توکل در مقابل دشمنان و یادآوری امدادهای غیبی جنگ بدر داشته و فرموده است: «إِذْ هَمَّتْ طائِفَتانِ مِنْکُمْ أَنْ تَفْشَلا وَ اللَّهُ وَلِيُّهُما وَ عَلَي اللَّهِ فَلْيَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ * وَ لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللَّهُ بِبَدْرٍ وَ أَنْتُمْ أَذِلَّةٌ فَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ‏/ آنگاه كه دو گروه از شما بر آن شدند كه (در جنگ) سستى نمایند، امّا خداوند ولىّ آنان بود (و به آنان كمك كرد كه از این فكر باز گردند،) پس مؤمنان تنها به خدا توكّل كنند و همانا خداوند شما را در جنگ بدر در حالى كه ناتوان بودید یارى كرد، پس از خداوند پروا كنید، باشد كه سپاس گزارى نمائید».

این آیه به موضوع جنگ احد اشاره داشته و خدای متعال فرموده است: مگر من در جنگ بدر به شما یاری نرساندم؟ و در آیه 124 و 125 (که نیازمند مراجعه به تفاسیر است) هم مجددا وعده مدد و یاری رسانی می دهد که با تأملی بر این آیات، می توانیم به 40 سال قبل، زمانی که انقلاب اسلامی ایران با همت و پشتکار همین مردم صبور به پیروزی رسید، برگشته و از آن روزها درس بگیریم و نصرت و مدد خدای متعال را به یاد آوریم.

دولتمردان محترم؛ قریب به شش سال از حضور شما در رأس قدرت می گذرد و مشکلات معیشتی مردم صبور ایران زمین، هر روز بیشتر از روز گذشته شده است؛ بیایید با اعتماد به کلام خدای متعال و تکیه بر توان همین مردم صبور، مشکلات ایران اسلامی را خود به دندان گرفته و نگاهتان را از غربی ها و غریبه ها به داخلی ها برگردانده و گردشی 180 درجه ای داشته باشید؛ باشد که رستگار شویم.

 

محمد رسول صفری عربی

 

توجه: انتشار یادداشت و مقالات به معنای تأیید یا رد آن از سوی خبرگزاری حوزه نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha