جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: بی شک قاطعیت دستگاه قضایی در اجرای قانون و مقابله جدی با قانون شکنان، باعث افزایش اعتماد مردم به این قوه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه ابراز داشت: از آن جا که قوه قضاییه یکی از ارکان بسیار مهم نظام به شمار می رود و نقش کلیدی در تحقق عدالت و مقابله با ظلم ، فساد و تبعیض و نیز قانون شکنی دارد، لذا قاطعیت آن در اجرای قانون و محاکمه قانون شکنان و مفسدان باعث می شود که اعتماد مردم به این نهاد و به طور کلی نظام اسلامی افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: به هر حال باید توجه داشت که اعتماد عمومی و حفظ و تقویت ارتباط مردم با نهادها و ارگان های نظام ، بالاترین سرمایه است و به همین خاطر است که دشمن هم اتفاقاً در جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی اخیر، همین اعتماد عمومی را نشانه رفته و برایش به طور جدی برنامه ریزی کرده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین بیان داشت: همان گونه که حجت الاسلام و المسلمین رییسی نیز اخیراً اشاره داشته، یکی از معضلات نسبتاً قدیمی قوه قضاییه، بحث اطاله دادرسی است و این که مردم به این خاطر به شدت گلایه مند هستند که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و البته فرهنگ سازی عمومی به تدریج شاهد کاهش اطاله دادرسی در کشور باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha