سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت‌الاسلام علی انوری

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: باید سعی کنیم بیانیه را به گفتمان قالب در دانشگاه‌ها تبدیل کنیم و این امر مهم با فعالیت یک مجموعه در دانشگاه امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز،‌ حجت‌الاسلام علی انوری در نشست تبیینی بیانیه گام دوم انقلاب در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز بیان داشت: مساله بسیار مهم امروز بیانیه گام دوم رهبر انقلاب است، این بیانیه از جهات مختلف دارای اهمیت است، مقام معظم رهبری خودشان خاطرنشان کرده اند که برای بیانیه گام دوم انقلاب خیلی زحمت کشیده اند.

وی افزود: در بررسی گام دوم انقلاب می‌بینیم که مقام معظم رهبری از سه جهت در صدور این بیانیه توجه داشتند؛ یکی از جهت زمان‌شناسی در صدور بیانیه؛ دوم موقعیت شناسی و سوم از لحاظ محتوایی.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز اظهار داشت: این بیانیه زمانی صادر شد است که دشمنان نقشه کشیده بودند تا انقلاب چهل سالگی خود را نبیند و متاسفانه برخی از نیروهای خودی هم باور کرده بودند، با صدور این بیانیه همه این نقشه ها نقش بر آب شد.

حجت‌الاسلام انوری با مطرح کردن این سؤال که ما چه وظیفه ای در قبال بیانیه گام دوم داریم، خاطرنشان کرد: برخی‌ها چون مجموعه های عملگرا هستند؛ به سراغ بخش های عملیاتی می روند و گزینشی عمل می کنند، اگر اینگونه باشد ما به نتیجه نخواهیم رسید؛ باید به همه متن توجه داشت.

وی اضافه کرد: قدم اول در تبیین بیانیه، یک حرکت فرامتنی است و آن تبیین جایگاه گام دوم انقلاب است؛ باید سعی کنیم بیانیه را به گفتمان قالب در دانشگاه‌ها تبدیل کنیم. این امر مهم با فعالیت یک مجموعه در دانشگاه امکان پذیر نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با تأکید بر اینکه باید همه تشکل‌های انقلابی برای گفتمان سازی بیانیه تلاش کنند، گفت: در تببین گام دوم انقلاب باید افکار عمومی جامعه را با خود همراه کنیم، اگر مردم بخصوص جوانان همراه ما باشند، می توانیم قدم های موثری برداریم.

حجت‌الاسلام انوری در پایان بیان داشت: ما باید در یک قرارگاه فرهنگی با روحیه جهادی و با تاکید برروی وجه مشترک تشکل های دانشجویی اقدام کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha