پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه علم و معنویت در کنار هم جامعه را به پیش می‌برند و توسعه جامعه را رقم می‌زنند، خطاب به مسئولان آموزشی، گفت: هم‌زمان با مسائل علمی، مسائل دینی و معنوی را هم مورد توجه قرار دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، بر توجه توأمان به علم و دین در دانشگاه ها تأکید کرد.

وی اضافه کرد: باید در زمینه مسائل علمی و آموزشی و فرهنگی و تربیتی به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که دانشجویان پس از خروج از دانشگاه به نیروهایی کارآمد، متعهد و متخصص تبدیل شده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام برای فراگیری توأمان علم و دین، افزود: امام علی (ع) می‌فرمایند: «العلم و الدین توامان، اذا افترقا احترقا» و تأکید می‌کنند علم و دین پیوسته با یکدیگرند و هر گاه جدای از هم شدند، آتش‌افروز خواهند بود.

وی با بیان اینکه دین بدون علم یا علم بدون دین فایده ندارد، گفت: خوارج نهروان علی‌الظاهر دین داشتند، اما علم نداشتند و خطرساز شدند و از سوی دیگر خیلی‌ها علم داشتند، اما دین نداشتند، مانند بلعم باعورا که سرانجام او عبرت تاریخی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه علم و معنویت در کنار هم جامعه را به پیش می‌برند و توسعه جامعه را رقم می‌زنند، خطاب به مسئولان این بخش، افزود: هم‌زمان با مسائل علمی، مسائل دینی و معنوی را هم مورد توجه قرار دهید.

وی با تأکید بر اهتمام مجموعه‌های مختلف به مسائل معارف دین و معنویت و اخلاق، اظهار کرد: اگر انسان دنیایی از علم باشد ولی رفتارهای او انسانی و اخلاقی نباشد، نمی‌تواند خدمتگزار خوبی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: رفتارها و برخوردها و تعامل اجتماعی مناسب و در عین حال انسان‌شناسی و زمان‌شناسی برای خدمتگزاری شایسته به مردم بسیار مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha