جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، وظیفه طلاب و حوزه های علمیه را پیشقدم بودن در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: گام دوم امتداد مسیر مبارزه با استکبار جهانی است.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی،  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و نقش و وظیفه حوزه های علمیه در این زمینه، بیان داشت: در شروع انقلاب اسلامی که قبل از 15 خرداد 1342 آغاز شد و در بهمن ماه 1357 به پیروزی رسید، پیشتاز مبارزه با طاغوت امام خمینی(ره) بودند و علما و روحانیون، حوزه علمیه قم، حوزه های علمیه سراسر کشور و عموم مردم به نهضت انقلاب پیوستند.

 

وی افزود: از زمان پیروزی انقلاب نیز تا امروز که 40 سالگی انقلاب را شاهد هستیم و گام اول انقلاب را پشت سر گذاشتیم، همواره حوزه های علمیه، علما و طلاب علوم دینی پیشگام مبارزه با استکبار جهانی بودند و هستند و امروز نیز این مبارزه ادامه دارد و گام دوم انقلاب ادامه و امتداد گام اول است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه هایی که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه کرده اند، در حقیقت بررسی گام اول انقلاب و تقویت نقاط ضعف و برطرف کردن برخی کمبودها است، ادامه داد: یکی از مسائل مهم این است که ببینیم آیا به آن عدالتی که در گام اول انقلاب مدنظر بود، رسیده ایم یا خیر؟ و اگر نرسیده ایم در گام دوم برای آن تلاش کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: نقش علما، طلاب و حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب، تبیین، تشریح و عملیاتی کردن محورهای این گام در راستای رسیدن به هدف در جامعه اسلامی و همین طور تکمیل گام اول انقلاب است.

 

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار داشت: اگر گام دوم انقلاب در جامعه عملیاتی شود و طلاب و حوزه های علمیه گامی را در این مسیر بردارند، مردم نیز همان گونه که در این 40 سال نشان دادند در صحنه خواهند بود و از انقلاب و کیان نظام اسلامی دفاع می کنند..

 

وی ایستادگی رهبر معظم انقلاب در برابر استکبار جهانی در دیدار با نخست وزیر ژاپن را یکی از مؤیدات  انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر گام دوم عنوان کرد و افزود: حوزه های علمیه، علما و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، مراکز دانشگاهی، اساتید و دانشجویان، صدا و سیما و همه مراکز فرهنگی و اجتماعی در کشور وظیفه دارند اهدافی را که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده اند، شناخته و در جامعه تبیین و اجرایی کنند.

 

مدیر حوزه علمیه استان همدان در پایان وظیفه طلاب و حوزه های علمیه را پیشقدم بودن در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد.

 

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha