جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی چمران

چمران گفت: تنها دعا کردن برای زمینه‌سازی ظهور کافی نیست و منتظر واقعی کسی است که در درون اجتماع با مفاسد بجنگد، حکومت اسلامی را بسازد و زمینه‌سازی ظهور را فراهم کند، بنابراین هر چه قدر در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنیم به ‌تعجیل در ظهور کمک کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مهدی چمران در مراسم وداع با پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه همه دعاها و نیایش‌ها به ‌منظور نزدیکی بیشتر به خدای متعال است، اظهار داشت: شهید چمران می‌فرمودند کسانی که بیش از همه قرب الی الله دارند شهدا هستند.

رئیس سابق شورای شهر تهران به بیان سه وجه انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: انقلاب سیاسی، انقلاب اداری و انقلاب درونی سه وجه انقلاب هستند، این انقلاب درونی انقلاب اصلی بوده و این نوع انقلاب است که می‌تواند اسلام را به دنیا معرفی کند.

وی به بیان دوران حکومت پهلوی اشاره و ادامه داد: انقلاب اسلامی اتفاق نیفتاد مگر آنکه از درون تغییر پیدا کردیم، تا ما از درون تغییر نیافتیم انقلاب صورت نگرفت، مردم و ملت همانند دفاع مقدس دنبال شهادت می‌دویدند و سلاح آن‌ها شهادت بود و تحت تأثیر این انقلاب معنوی حتی ارتش هم به مردم پیوست.

چمران با بیان مشکلات اداری کشور ابراز کرد: متأسفانه اختلاس‌ها، دزدی‌ها، سرقت‌ها، کم‌کاری‌ها و بدکاری‌ها در جمهوری اسلامی یافت می‌شود، حتی بروز یک مورد دزدی و اختلاس توسط فلان مدیر و رئیس فلان اداره هم زیاد است.

رئیس سابق شورای شهر تهران با توضیح وجه سوم انقلاب به نحوه حکومت‌داری رژیم آل‌سعود پرداخت و بیان کرد: حاکمان عربستان ادعای مسلمانی دارند در حالی‌ که بویی از اسلام نبردند و به ‌تدریج تحت‌ فشار آمریکایی‌ها اگر به ‌ظاهر هم که ادعای پیاده کردن اسلام داشتند را دارند، از بین می‌برند.

وی افزود: حکام عربستان به نام اسلام و به نام مسلمین دست در دست اسرائیل و صهیونیست‌هایی که دشمن اسلام و مسلمین هستند گذاشته و دیگر جرمی از این بالاتر را نمی‌توان تصور کرد که مردم فلسطین را می‌خواهند از کشور خود بیرون کنند و همین بحرین که روزی یکی از استان‌های ایران بوده امروز شده کشوری که مقابل خود ما شاخ‌ و شانه می‌کشد، به حول و قوه الهی نخواهند توانست سرزمین قدس را ببلعند.

رئیس سابق شورای شهر تهران انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: امروز ملت ایران مفتخر است که در منطقه خاورمیانه نخستین کشوری بود که پرچم‌دار برافراشته شدن اسلام شد.

چمران عنوان کرد: یک‌زمانی عده‌ای فکر می‌کردند و بر این اعتقاد بودند که هر وقت دنیا پر از ظلم و جور شد حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کند، در حالی‌ که این‌طور نیست و زمانی آن حضرت ظهور خواهند کرد که دنیا ظرفیت حضور و پذیرش ایشان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(عج) تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی است، تصریح کرد: ریشه‌های حزب‌الله را شهید چمران و شهید صدر در سرزمین لبنان غرس کردند، انقلاب اسلامی به‌ وجود آمد و این ریشه‌ها امروز به درختی تنومند و در برابر فلسطین به یک قدرت بازدارنده تبدیل شده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای مدافع حرم، گفت: امروز رژیم صهیونیستی دور خود دیوار کشیده که جلوی پیشروی ما را بگیرد در حالی‌ که این دیوارها نیز فرو خواهد ریخت و به قول فرمانده قوا تا 25 سال آینده دیگر چنین رژیم غاصبی وجود نخواهد داشت.

چمران  در پایان تأکید کرد: تنها دعا کردن برای زمینه‌سازی ظهور کافی نبوده و باید یک منتظر واقعی باشیم، منتظر واقعی کسی است که در درون اجتماع با مفاسد بجنگد، حکومت اسلامی را بسازد و زمینه‌سازی ظهور را فراهم کند، بنابراین هر چه قدر در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنیم به ‌تعجیل در ظهور کمک کرده‌ایم.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha