پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را از مصادیق جهاد فرهنگی در روزگار کنونی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره اظهار داشت: جهاد فرهنگی در کنار جهاد سیاسی و نظامی امروز یک وظیفه اصلی در مسیر دفاع از انقلاب و نشر ارزش های الهی است و حقیقتاً برگزاری برنامه هایی چون جشنواره کتابخوانی رضوی از مصادیق همین جهاد فرهنگی است.

وی با بیان این که مخاطب معارف و آموزه های اسلامی و قرآنی همه مردم هستند، افزود: قرآن کریم و اهل بیت(ع) همه را دعوت به تفکر و تدبر کرده و بر لزوم نشر حقایق الهی تاکید کرده اند و لذا تلاش در این مسیر جزو برترین عبادت هاست به خصوص در انقلاب اسلامی که پیامش نیز دقیقاً همین ها بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که رسالت حوزویان و خواص این است که بر اساس اصل زمان شناسی و مخاطب شناسی، پیام دین را به مردم و نسل جدید برسانند، گفت: در شرایطی که دشمن همه تلاش و کوشش خود را می کند که با تمام توان مانع از توسعه هر چه بیشتر انقلاب شده و آن را به انفعال بکشاند، وظیفه ما در دفاع از انقلاب و اسلام عزیز و مقابله با سمپاشی های فکری و عقیدتی دشمن بسیار سنگین است.

وی بیان داشت: به خصوص ما باید از طریق فعالیت های علمی و فرهنگی همچون ترویج کتاب و کتاب خوانی ، به نشر ارزش ها پرداخته و جامعه را به سمت فضایل اخلاقی و دوری از رذایل دعوت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی همچنین افزود: در وضعیت کنونی به خصوص دشمن از طریق رسانه ها و فضای مجازی به دنبال ترویج ابتذال در جامعه به ویژه در بین نسل جوان است و می خواهد که در باورهای دینی مردم و جوانان تردید انداخته و در سبک زندگی افراد انحراف ایجاد کند و لذا امروزه سربازگیری خود را از مدارس و دانشگاه ها دنبال می کند و با ترویج فرهنگ غربی و آمریکایی، به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha