سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
vj

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان این‌که قوه قضائیه باید به داد مظلوم برسد، گفت: عملکرد صحیح و بی‌نقص قوه قضائیه اعتماد عمومی را در کشور افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی، اظهار داشت: قوه قضائیه در برقراری امنیت و آسایش در جامعه نقش اساسی و کلیدی دارد به‌طوری‌که عملکرد صحیح و بی‌نقص این قوه می‌تواند اعتماد عمومی را در کشور افزایش دهد.

وی بابیان این‌که نوع کار قوه قضائیه با قوای دیگر تفاوت‌های اساسی دارد، ابراز داشت: برقراری عدالت در جامعه اصلی‌ترین وظیفه‌ای این قوه است که باید مسئولان این قوه در تحقق آن تمامی سعی و تلاش خودشان را انجام دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی افزود: قوه قضائیه باید کاری کند که مال، جان، ناموس و امنیت مردم حفظ و عدالت برقرار شود و مهم‌تر از این مردم واقعاً احساس امنیت کنند.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه باید به داد مظلوم برسد و اجازه ندهد افراد یا گروه‌هایی با بهره‌مندی از برخی امتیازات به مردم ظلم یا به بیت‌المال خیانت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی ابراز داشت: اگر در جامعه امنیت به هم بخورد نشان‌دهنده‌ای این است که قوه قضائیه وظیفه‌ای خودش را به‌خوبی انجام نداده است و در مقابل اگر قوه قضائیه نقش خودش را به‌خوبی انجام دهد، جامعه به یک ثبات و آرامش واقعی می‌رسد.

وی به عملکرد قوه قضائیه در طول انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: در 4 دهه اخیر قوه قضائیه نوساناتی داشته است اما در یک سال اخیر به‌خوبی توانسته با مفسدان اقتصادی برخورد کند و کاستی‌های گذشته را تا حدودی جبران کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در رأس این قوه را موردتوجه قرارداد و گفت: ان‌شاءالله در دوره کنونی و مدیریت جدید قوه قضائیه شاهد تحقق تمامی خواسته‌های رهبر انقلاب از این نهاد باشیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha