پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جامعه بنی هاشم در میسی ساگا مسجدسازی می کند

حوزه/ یک جامعه اسلامی با نام «باب العلما، بنی هاشم» در میسی ساگای کانادا قصد ساخت مسجد جدیدی با ۲۵ فوت مربع دارد و از خانواده های مسلمان برای اهدای کمک های مالی درخواست کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از insauga، اعضای جامعه اسلامی شیعیان «باب العلما، بنی هاشم» قصد بنای مسجد جدیدی در منطقه میسی ساگا در استان انتاریوی کانادا دارند.

جامعه بنی هاشم که  در خیابان اگلینتون در میسی ساگا واقع شده یک مرکز اسلامی ساخته شده در سال 1982 می باشد و صدها عضو دارد که اکثریت آنها از جنوب شرق آسیا، آفریقا و دیگر مناطق جهان به اینجا نقل مکان کرده اند.

درخواست نامه ای که جامعه بنی هاشم در 24 ژوئن به جلسه برنامه ریزی شهری ارجاع داده نشان می دهد که این نهاد در پی ایجاد یک «مجتمع دینی جدید» است.

مرکز اسلامی جدید فضایی متشکل از 25 فوت مربع مساحت داشته و سه طبقه با پارکینیگی با 150 فضای پارک خواهد بود. این سازمان از 1 هزار خانواده درخواست کرده با هر یک با اهدای 1 هزار دلار کمک مالی، هزینه ساخت و ساز مسجد را که احتمالا 3.4 میلیون دلار می باشد تامین کنند.

طرح های اولیه این پروژه نیز منتشر شده اند.

در این میان مانند همیشه، در جلسه برنامه ریزی شهری برای دادن مجوز به ساخت مسجد، اسلام هراسان و مخالفان با ساخت مرکز اسلامی، ترافیک و آلودگی صوتی را بهانه مخالفتشان عنوان کردند. چند تن از این ساکنین محلی مدعی شدند که تعداد ساختمان ها در محل زیاد بوده و مسجدسازی می تواند به ترافیک بیشتر بینجامد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha