شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استراتژی جدید ضدنژادپرستی کانادا واژه «اسلام هراسی» را  تعریف  کرد

حوزه/ در استراتژی سه ساله جدید «ضدنژادپرستی» که اخیرا در اتاوا ارائه شده، تعریف واژه «اسلام هراسی» به چشم می خورد و وعده داده شده که ۴۵ میلیون دلار هزینه مبارزه سیستماتیک با تبعیض شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک استراتژی جدید سه ساله «ضد نژادپرستی» توسط دولت فدرال کانادا ارائه شده که وعده داده 45 میلیون دلار هزینه مبارزه سیستماتیک با تبعیض را از طریق برنامه های اجتماعی، کمپین های آموزشی عمومی و مبارزه با نفرت اینترنتی انجام دهد.

پابلو رودریگرز وزیر میراث فرهنگی کانادا در بیانیه ای گفت: هر چند ما مفتخریم که کشوری منسجم بوده و از همه استقبال می کند اما متاسفانه نژادپرستی و تبعیض یک حقیقت است که در سرتاسر کانادا به چشم می خورد.

وی افزود: این استرانژی ملی ضدنژادپرستی، یک قدم ضروری اولیه در راستای ساختن یک کشور منسجم تر است که همه مردم کانادا بتوانند به صورت برابر در آن مشارکت داشته باشند.

گفتنی است این برنامه روز سه شنبه ارائه شده و شامل تعریفی از «اسلام هراسی» برگرفته از کمیسیون حقوق بشر انتاریو می باشد. براساس این برنامه تعریف اسلام هراسی به این شکل آورده شده است: شامل نژادپرستی، کلیشه ها، پیش داوری ها و ترس ها یا اعمال خشونت آمیز علیه افراد مسلمان یا پیروان دین اسلام به صورت کلی. به علاوه اعمال فردی یا عدم تحمل و پروفایلینگ نژادپرستانه، اسلام  هراسی همچنین می تواند باعث شود که اشخاص مسلمانان را به عنوان یک تهدید امنیتی در سطح در سطح نهادی، سیستماتیک و اجتماعی در نظر بگیرند.

این طرح همچنین پیشنهاداتی را از یک مطالعه  متعلق به کمیته پارلمانی کانادا گرفته است که سال گذشته در رابطه با اسلام هراسی انجام شد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha