شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان نیوزیلند با قانون «خودکشی» مخالفت کردند

حوزه/ جامعه اسلامی در نیوزیلند با انتشار بیانیه ای، مخالفت خود را با تصویب قانون آتانازی «خودکشی قانونی» اعلام کرده و گفتند که در دین اسلام زندگی تک تک انسان ها مقدس است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یک سازمان اسلامی پیشرو در نیوزیلند با انتشار بیانیه ای، مخالفت خود را با تصویب قانون آتانازی «خودکشی قانونی» که نام دیگر آن قانون «انتخاب پایان زندگی» است، نشان دادند. این قانون در مرحله دوم رای گیری به پارلمان این کشور رفته، اعلام کردند.

دکتر مصطفی فاروق سخنگوی جامعه اسلامی نیوزیلند طی بیانیه اعلام کرد: در دین اسلام زندگی تک تک انسان ها مقدس است. از آن باید حفاظت شده و شکوفا شود، نه اینکه قبل از موعد مقرر به آن پایان داده شود.

وی افزود: ما به عنوان یک اجتماع، از نمایندگان دموکراتیک پارلمانی می خواهیم به ما پیوسته و مخالفت شان را با آتانازی نشان دهند. و به جای آن همگی ما با هم بر روی تلاش ها برای حمایت بهتر و بهترسازی زندگی هر نیوزیلندی تلاش کنیم.

دکتر فاروق در نامه خود 7 مورد نگرانی اصلی را ارائه داده از جمله اینکه در صورت تصویب این قانون «جامعه به ویژه مهاجران تحت این قانون آسیب پذیر خواهند شد».

مگی بری یکی از نمایندگان پارلمان ملی نیز ضمن بیان اینکه نظرات مشابهی داشته و حمایت خود را از رای منفی به قانون نشان می دهد گفت: روز گذشته جامعه اسلامی آمده و اعلام کردند که کاملا مخالف قانون خودکشی هستند و از مردم خواستند آن را متوقف سازند.

در آغاز هفته جاری نیز 1 هزار پزشک با امضای نامه ای اعلام کرده بودند که هیچ مشارکتی در اجرای این قانون نخواهند داشت. آنان از سیاستمداران و قانونگذاران خواستند به جای اینکه به فکر گرفتن زندگی باشند، تمرکزشان را به نجات جان ها اختصاص دهند. و اعلام کردند که خودکشی چه قانونی و چه غیرقانونی امری غیراخلاقی تلقی می شود.


گفتنی است در صورت تصویب قانون جدید «انتخاب پایان زندگی» هر شهروند نیوزیلندی در صورتی که از یک بیماری کشنده یا غیرقابل درمان رنج ببرد، می تواند برای آتانازی و پایان دادن به زندگی خودش درخواست بدهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha