جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 497144
۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
سید موسی، حسینی کاشانی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: یکی از نکات جالب در خصوص مقام شهید آن است که همیشه پس از شهادت به خانواده شهید تبریک و تسلیت می‌گویند و این پاردوکس زیبا را تنها در این مورد می‌توان تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، موسی حسینی کاشانی شب گذشته در مراسم یادبود طلبه نویسنده شهید محسن صالحی حاجی آبادی با عنوان رد پای آسمان که در مجتمع ناشران قم برگزار شد گفت: طلاب شهید نمونه کاملی از مردان حق هستند که در هر سنگری تنها به دنبال ادای دین و وظیفه خود در قبال دین خدا هستند.

وی افزود: سعادت افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شود و کسی که در مقام علم به شهادت می رسد دارای عالی ترین درجات است و این درجه درجه ای است که بسیاری از بزرگان به آن غبطه می خورند.

حسینی کاشانی با ذکر این مطلب که شهدای عرصه هنر و فرهنگ دارای ارج و قرب بسیاری نزد خداوند متعال هستند گفت: این قشر نیز در زمانی که کشور و نظام اسلامی به آنها برای حفظ دین به آنها نیاز داشت قلم های خود را به زمین گذاشتند و با خون خود داستان عزت و شجاعت و مردانگی را نقش کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهدا به خصوص طلاب شهید نمونه کامل عاقبت به خیری هستند؛ در واقع بزرگترین افتخار انسان آن است که در این زندگی به عاقبت بخیری و عافیت کامل برسد؛ شهادت بهترین عاقبت بخیری برای یک انسان است و رسیدن به مقام شهید لیاقت بسیار می‌خواهد.

وی افزود: این شهید در کنار عزت و مقام شهادت یک هنرمند فرهیخته بود؛ آثار وی دست به دست می‌چرخد و روزگار در کنار این عزت نام او را در کنار آثار هنری وی بر سرزبان‌ها می‌اندازد؛ هنرمندان به واسطه این هنر در تاریخ جاودان می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان قم بیان کرد: یکی از نکات جالب در خصوص مقام شهید آن است که همیشه پس از شهادت به خانواده شهید تبریک و تسلیت می‌گویند و این پاردوکس زیبا را تنها در این مورد می‌توان تجربه کرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha