شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آرم مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ فاجعه بزرگ سوزاندن قرآن ها، کتب ادعیه، شهادت و مفقود شدن عده ای از طلاب و مردم عادی، ضرب طلاب تا سرحد مرگ در ماجرای حمله مامورین رژیم منحوس پهلوی به مدرسه فیضیه در ذهن تاریخی ملت بزرگ ما فراموش ناشدنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت شهادت امام صادق (علیه السلام)  و حمله به مدرسه فیضیه به این شرح است:

قرآن و عترت دو منبع اصیل معارف زلال حیات بخش اسلام است که پس از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) مانند دو مشعل فروزان راه سعادت بشریت را روشن می سازد. امام جعفر صادق علیه السلام که بیشترین فرصت را برای تبیین معارف ناب اسلام یافت هزاران شاگرد و دهها هزار حدیث را تقدیم به امت اسلامی کرد که بهترین نسخه های شفا بخش آلام بشری و سرچشمه ناب ترین دانش رشته های علوم اسلامی و علوم انسانی است.

روز 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه‌السلام) مصادف با ماجرای حمله مامورین رژیم منحوس پهلوی به مدرسه فیضیه می‌باشد که اولین جرقه های انقلاب عظیم در سال 1342 به رهبری امام راحل عظیم‌الشان رضوان الله تعالی علیه زده شده و به مانند خورشیدی درخشید.

فاجعه بزرگ سوزاندن قرآن ها، کتب ادعیه، شهادت و مفقود شدن عده ای از طلاب و مردم عادی، ایراد ضرب طلاب تا سرحد مرگ در ذهن تاریخی ملت بزرگ ما فراموش ناشدنی است.

مردم و روحانیون عزیز ما در آن واقعه و در همه مقاطع تاریخی انقلاب عظیم اسلامی با اخلاص و صفا و بصیرت مثال زدنی،صداقت و شجاعت خویش را در  پیروی از مکتب حیات بخش امام صادق (علیه السلام) به جهانیان به اثبات رساندند.

اکنون عموم حوزویان و تمامی ملت مومن ایران با بزرگداشت این روز تاریخی و شرکت در مراسم و تبیین معارف و آرمانهای آن امام همام بار دیگر و فاداری و استقامت خویش را نسبت به تحقق بخشی تعالیم مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) و اهداف قیام امام خمینی و شهیدان گلگون کفن اعلام می نمایند.

 

 

 

                                                                                    مرکز مدیریت حوزه های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha