شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاونت تهذیب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاورحجت الاسلام علی امیدی نژاد

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با بیان اینکه لزوم تمدن سازی اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح است، گفت: لزوم تحقیق در سبک آموزشی و تربیتی علمای سلف و مدارس علمیه ای که بوعلی سینا ها، شیخ بهایی ها و امامین انقلاب را تربیت کرده اند ، اجرای همان سبک از ضروریات روزگار ماست.

حجت الاسلام علی امیدی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اینکه تمدن سازی اسلامی که در راستای شکوفایی حکومت اسلامی صورت می گیرد، باید در حوزه های علمیه تقویت شود، گفت: حوزه های علمیه که از سرچشمۀ زلال معرفت اهل بیت(ع) سیراب شده و از دیر باز منبع تولید و ترویج تفکر ناب اسلامی بوده اند، طالبان معرفت را برای تشکیل تمدن اسلامی آماده می کنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور خاطر نشان کرد:  تفکر نظام آموزشی و تربیتی فعلی حوزه های علمیه همان روش علمای سلف است که با توجه مقتضیات زمان نیاز به تغییراتی دارد.

حجت الاسلام امیدی نژاد با اشاره به لزوم توجه مسئولین تربیتی و آموزشی حوزه های علمیه به مسئله تمدن سازی اسلامی در تربیت و آموزش طلاب، ابراز داشت: پیشرفت همه جانبۀ حوزه های علمیه در ۴۰ سال بعد از انقلاب غیر قابل انکار است.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولین تربیتی و مدیران هفکر می کنند همین نظام وارداتی غیر حوزوی، سبک علمی علمای سلف بوده است، گفت: در واقع نظام تربیتی آموزشی حوزه های سلف، نظام مکتب خانه ای، نظام استاد شاگردی از ابتدا تا فاضل شدن طلبه و  نظام مسجد محوری بوده است که متاسفانه از یادها رفته است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با بیان اینکه لزوم تمدن سازی اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح است، ابراز داشت: لزوم تحقیق در سبک آموزشی و تربیتی علمای سلف و مدارس علمیه ای که بوعلی سینا ها، شیخ بهایی ها و امامین انقلاب را تربیت کرده اند و اجرای همان سبک از ضروریات روزگار ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha