پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه

حوزه/رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: باید جامعه را برای انتقال ارزش های دینی به نوجوانان و جوانان آماده کرد. می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی در رابطه با نماز و قرآن، این موضوعات مهم را به صورت کاربردی و عملی تر به نسل جوان منتقل کرد.

 به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید قریش موسوی ظهر امروز در نشست شورای قرآن و عترت حوزه علمیه قزوین و اداره کل آموزش و پرورش استان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، توجه به نماز در ادارات، مدارس و خانواده ها را امری مهم دانست و گفت: باید در حوزه ترویج فرهنگ نماز قدم هایی را به طور مستمر برداریم و این بستر را فراهم سازیم تا بهترین و کامل ترین ذکر که خدای متعال به صورت یومیه برای هر انسان مسلمان به عنوان فریضه قرار داده است، مورد توجه عمیق تر  قرار بگیرد.

مشاور استاندار قزوین در امور روحانیون ادامه داد: امروز باید بیش از پیش فرهنگ اقامه نماز در جامعه ترویج و نهادینه شود، چرا که نماز انسان را به خدا نزدیک تر کرده و جامعه را به سوی خیر و سعادتمندی سوق می دهد.

وی با تاکید بر این که اعتلای نماز در جامعه موجب رفع مشکلات فردی و اجتماعی می شود، اظهار کرد: نماز باید به عنوان راهکار عملی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه مورد توجه جدی مسئولین قرار بگیرد. مدیران دستگاه های اجرایی نیز باید زمینه های لازم اقامه نماز اول وقت را برای همکاران فراهم ساخته و خود نیز به عنوان الگو در صف اول انجام این فریضه واجب قرار بگیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین تصریح کرد: باید جامعه را برای انتقال ارزش های دینی به نوجوانان و جوانان آماده کرد. می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی در رابطه با نماز و قرآن، این موضوعات مهم را به صورت کاربردی و عملی تر به نسل جوان منتقل کرد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha