جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس آرشیوی/ جشن تکلیف دانش آموزان منطقه ۲ تهران به همت مبلغان مدارس امین

حوزه/ حق الزحمه مبلغان و مبلغات مدارس امین استان قزوین ماهانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است، اما این عزیزان تمام ساعات در مدارس حضور دارند و جهادی عمل می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علبی عباسی ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ قرآن، نماز و عترت که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین و با حضور جمعی از اساتید و مدیران مدارس این دو نهاد، در سالن اجتماعات اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین برگزار شد، به نقش مهم اداره آموزش وپرورش در رابطه با تشویق و ترغیب بیشتر دانش آموزان به مقوله نماز گفت: آموزش وپرورش می تواند در سنین شکل گیری شخصیت دانش آموزان براین مقوله تاثیرگذار بوده و دانش آموزان را با فرائض مهم دینی آشنا سازد، البته با تلاش این نهاد مهم مسئولیت از عهده خانواده ها برداشته نخواهد شد و پدر و مادر اولین الگوی بصری دانش آموزان می باشند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در خصوص خدشه دار کردن دین مبین اسلام، از هرتلاشی فروگذار نکرده و همیشه در حال تبلیغ منفی دین اسلام هستند، لذا ما باید با ترویح فرهنگ اقامه نماز این فریضه الهی را برپا نماییم.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: استکبار جهانی برای کم رنگ نمودن نماز در جامعه اسلامی برنامه های ضد دینی دازد، اما خوشبختانه به اهداف مورد نظر خود نرسیده ونخواهند رسید.

مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن انتقاد از عدم همکاری اداره کل آموزش و پرورش قزوین در خصوص اختصاص بخشی از فضای آموزشی به حوزه علمیه قزوین، خاطرنشان کرد: باید در این  جلسات تعارفات را کنار گذاشته و مسائل و مشکلات را به طور شفاف بیان کرد تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا نماییم.

 

تحصیل  1500 طلبه خواهر در 6 مرکز آموزشی در قزوین

حجت الاسلام رضا کاظم لو، مدیر حزه علمیه خواهران قزوین نیز در این جلسه ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، به فعالیتهای اثرگذار حوزه علمیه خواهران استان پرداخت و گفت: امروز حوزه خواهران با 1500 طلبه در 6 مرکز آموزشی و 120 استاد  توانسته فعالی تهای تبلیفی و فرهنگی را در ادارات، مدارس، مساجد، حسینیه ها و دیگر مراکز به خوبی انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین خاطرنشان کرد: خواهران مبلغه در برنامه های نماز، قرآن، تحکیم خانوادهف سبک زندگی اسلامی، و ...حضور جدی داشته و برنامه های آنان مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است.

 

فعالیت جهادی مبلغان مدارس امین

 حجت الاسلام عباس فغانی دیگر سخنران این نشست بود که در سخنانی گفت: امروز برادران و خواهران در مدارس امین به صورت جدی حضور داشته و خوشبختانه برکات و دستاوردهای ارزشمندی داشته اند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: حق الزحمه این برادران و خواهران ماهانه بین 400 تا 500 هزار تومان است، اما این عزیزان تمام ساعات در مدارس حضور دارند و جهادی عمل می کنند.

 

پخش 6 برنامه فاخر قرآنی در شبکه استانی قزوین

مدیر روابط عمومی واطلاع رسانی صدا وسیمای مرکز قزوین نیز در این جلسه به فعالیت های انجام شده در بخش قرآن و نماز شبکه استانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال با هماهنگی مسئولین شورای قرآن و نماز استان و همچنین حوزه علمیه قزوین، 6 برنامه در بخش نماز و قرآن تهیه و از شبکه استانی پخش شد.

اکبری ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر پخش مستقیم برنامه روخوانی قرآن، اخبار محافل قرآنی نیز در بخش های خبری پخش گردید.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha