پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست ائمه جمعه و مدیران حوزه خراسان شمالی با حضور دبیر شورای عالی حوزه های علمیه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور خطاب به روحانیان، گفت: استفاده از تریبون خطابه و منبر بسیار مهم است و اگرچه گاهی اوقات این تریبون مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار می‌گیرد، ولی همچنان مخاطب خاص خود را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در نشست ائمه جمعه و مسئولان حوزوی خراسان شمالی، به تبیین رسالت خطیر روحانیت در جامعه دینی پرداخت و اظهار کرد: در جایگاه تبلیغات دینی این سؤال مطرح می‌شود که خروجی کار ما به‌عنوان امامان جمعه و مبلغان دینی و مدیران حوزه باید چه باشد و از ما چه خواسته و انتظاری دارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: بر اساس آنچه در سیره نبی اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به‌عنوان پیام‌رسان الهی و اولیای الهی جاری و ساری بوده است باید بدانیم در جامعه امروز چه توقعی از فعالیت ما به‌عنوان روحانیان و مبلغان دینی می‌رود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت تبلیغ عملی از سوی روحانیان، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید: «کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَیْرِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ لِیَرَوْا مِنْکُمُ الِاجْتِهَادَ وَ الصِّدْقَ وَ الْوَرَعَ» و خطاب به روحانیان و مبلغان دینی تأکید می‌کند مردم را به غیر زبان بلکه با کردار خود به خیر و نیکوکاری دعوت کنید، مردم باید کوشش در عبادت و راست‌گویی و پرهیزکاری شما را ببینند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به نقش روحانیت در ارتقای بعد مذهبی و فرهنگی هر شهر و منطقه، تصریح کرد: تعبیر امام راحل هم همین بود که هر جا عالمی هست رفتار و کردار مردم آن منطقه به‌صورت چشمگیری بهبود یافته و منطبق با موازین دینی می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری خطاب به روحانیان، اظهار کرد: استفاده از تریبون خطابه و منبر بسیار مهم است و اگرچه گاهی اوقات این تریبون مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار می‌گیرد ولی همچنان مخاطب خاص خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه حوزه‌های علمیه است که مانند گذشته خطیب و سخنور برای جامعه تربیت کند تا هم دل‌های مخاطبان را به اسلام و باورهای دینی جذب کرده و هم کسانی که این پیام را می‌گیرند مجذوب چنین جاذبه‌هایی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha