جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان گفت: در پی هجمه های هدفمند آمریکا برای تحمیل معامله قرن علیه ملت ها از طریق به تسلیم در آوردن حکام عرب، فریاد ملت ها به ویژه در کشور هایی که مجری دیکته های آمریکاست در مقابل این هجمه بلند شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در خصوص تحولات منطقه به ویژه معامله قرن بیانیه ای صادر کرد و  گفت: در پی هجمه های هدفمند آمریکا برای تحمیل معامله قرن علیه ملت ها از طریق به تسلیم در آوردن حکام عرب، فریاد ملت ها به ویژه در کشور هایی که مجری دیکته های آمریکاست در مقابل این هجمه بلند شد.

علمای لبنان اشاره کردند: اقدام ملت بحرینی در بر افراشتن پرچم فلسطین بر پشت بام خانه ها در روز برگزاری کنفرانس، بزرگترین پاسخ به توطئه حذف مسئله فلسطین بود.

این تجمع در بخش دیگر اشاره کرد: آمریکا بعد از ناتوانی در پاسخگویی به سرنگونی پهباد جاسوسی، اقدام به تحریم مقامات عالی جمهوری اسلامی و در رأس آن امام خامنه ای کرده است.

تجمع علمای مسلمان در ادامه، موضع خود را در چند بند بیان کرد:

اول: کنفرانس منامه هرگز اهداف خود را محقق نخواهد کرد و مرده به دنیا آمده است. آن ها از حاضر کردن حتی یک فلسطینی در کنفرانس شکست خوردند و فراموش کردند که این ملت قهرمان مسئله فلسطین را به دلار ها نمی فروشد.

دوم: فلسطینی ها را به برگزاری نشست جامع برای توافق بر عدم رجوع به توافق های گذشته با اسرائیل و حرکت در مسیر مبارزه مسلحانه برای تحقق حقوق و لغو به رسمیت شناختن اسرائیل دعوت می کنیم.

سوم: به ملت بحرین که ثابت کردند حکام ظالم بحرین نماینده آن ها نیستند، بلکه ابزاری در دست طرح صهیونیستی آمریکایی و از سردمداران عادی سازی روابط با اسرائیل است، دورد می فرستیم و می گوییم این ملت با واکنش مسالمت آمیز نشان داد که به دنبال تخریب صلح داخلی نیست و خواستار برپایی عدالت از طریق مشارکت در دولت است.

چهارم: اقدام دونالد ترامپ در قرار دادن امام خامنه ای در لیست تحریم ها، اهانت به تمامی مسلمانان است و این اقدام نشانگر حماقت ترامپ است که نمی داند چگونه با ملت ایران تعامل داشته باشد. این اقدام وی پیامد هایی در پی دارد که قادر به تحمل آن نخواهد بود.

پنجم: تجمع علمای مسلمان از موضع یکپارچه لبنانی ها در عدم مشارکت در کنفرانس منامه قدردانی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha