پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عکس آرشیوی/ عزاداران امام صادق(ع)

حوزه/ امروز همه جای ایران حال و هوای دیگری دارد. در شهرها و روستاها خیمه های عزا برپا شده و مردم در سوگ سالروز شهادت خورشید ششم گریانند و با خاندان ائمه اطهار(ع) همدردی کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در سالروز شهادت جانسوز خورشید ششم حضرت امام جعفر صادق‌(ع)، سراسر ایران اسلامی، هم ناله با مدینه النبی(ص)، یکپارچه سیاه‌پوش و غرق در ماتم و عزا شد.

امروز همه جای ایران حال و هوای دیگری دارد. در شهرها و روستاها خیمه های عزا برپا شده و مردم در سوگ سالروز شهادت خورشید ششم گریستند و با خاندان ائمه اطهار(ع) همدردی کردند.

مردم ولایت مدار ایران عزیز، همنوا با شیعیان و محبان اهل بیت‌(ع) در سراسر جهان، با برافراشتن بیرق ‌های عزا برسر در خانه‌ها و کوچه‌های شهرها و روستاها، در سوگ شهادت جانسوز ششمین اختر آسمان امام و ولایت سوگوار و عزادارند.

شیعیان، ارادتمندان و محبان خاندان عصمت و طهارت در قالب هیئت‌های مذهبی و دسته‌ جات عزاداری با حضور در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع)، در غم شهادت جانسوز و مظلومانه دردانه رسوال الله(ص) حضرت صادق(ع)، بر سر و سینه زنان، اشک ماتم ریختند و از مشهدالرضا(ع) این مصیبت عظما و جانکاه را به محضر مبارک امام عصر(عج) تسلیت گفتند.

عزادران و سوگواران پیشوای ششم با چشم های پر از اشک و زمزمه نوای «يا اَبا عَبْدِاللّهِ يا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ اَيُّهَا الصّادِقُ يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلينا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ» به ساحت مقدس ششمین حجت خدا ابراز ارادت و دلدادگی کردند.

در شهرهای قم و شیراز نیز حرم مطهر اخت الرضا، کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و بارگاه ملکوتی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) مملو از جمعیت عزاداری است که در سوگ پیشوای ششم بر سر و سینه زدند و به سوگواری و عزاداری پرداختند .

بیوت مراجع عظام تقلید قم و مشهد نیز همنوا با دلسوختگان و عاشقان اهل بیت(علیهم السلام)، همچون سنوات گذشته با برپایی مجالس عزاداری، در عزای شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت غرق در عزا و ماتم بود.

در این مجالس که با حضور گسترده فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت(ع) برگزار گردید، سخنرانان به ذکر فضایل و مناقب و ابعاد شخصیتی رئیس مذهب شیعه پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت‌(ع) در عزای آن حضرت مرثیه سرایی کردند.

مساجد و تکایای شهرها و روستاهای ایران اسلامی به ویژه مسجد مقدس جمکران هم شاهد حضور انبوه مشتاقان اهل بیت‌ عصمت و طهارت‌(ع) است که با چشمانی اشکبار و چهره ای حزن آلود، در غم شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) بر سر و سینه زدند.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha