پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ خطیب جمعه بیان کرد: امروزه قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی معادلات دشمن را بر هم زده است؛ امروزه موضع نه جنگ و نه مذاکره به خوبی عملی شده است؛ سقوط این پهباد نشان داد که تحریم های آمریکا در ایران شکست خورده است و ملت ایران بر پایه مقاومت راه عزت خود را ادامه می دهد و از این تحریم های آمریکایی با عزت و اقتدار عبور می کند و آمریکا هم نمی تواند هیچ غلطی بکند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سعیدی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس گفت: در پس لبخندهای دشمنان کینه ها و خباثت های نهفته است و در زیر دست کش های مخملی دست های چدنی وجود دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاپن فرمودند، صداقت در میان آمریکایی ها بسیار نادر است، دولت مردان آمریکایی با فریبکاری در تلاش هستند که به انحای مختلف در مسیر مذاکرات انحراف ایجاد کنند؛ آمریکا به هیچ وجه به دنبال لغو چارچوب های تحریمی خود نیست و به همین دلیل باید خودمان اقتصاد مقاومتی و الزامات آن  و تولید ملی را جدی بگیریم و از تخلفات و واردات بی رویه و قاچاق، با مراقبت تمام جلوگیری کنند و با متخلفان در هر رتبه و مقام برخورد کنند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: یاوه گویی های رییس جمهوری احمق آمریکا در تحریم مقام منیع مرجعیت یعنی آیت الله العظمی خامنه ای نمونه ای از این شرارت ها  حماقت ها است؛ خداوند در این زمینه می فرمایند که آنها توطئه ای چیدند و ما هم تدبیر مهمی داشتیم در حالی که آنها شعور فهم آن را نداشتند؛ رئیس جمهور احمق و تروریست آمریکا رهبر ما را تحریم می کند، ولی به کوری چشم او، ایشان رهبری معنوی میلیون ها انسان آزاده در سطح جهان را به عهده دارند.

تولیت آستان مقدم کریمه اهل بیت(ع) خطاب به رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کردن: ای ترامپ! با این عمل ابلهانه و احمقانه ثابت کرده ای که محق شعار مرگ بر ترامپ مردم ما باشی؛ شعار همیشگی مردم ما که مرگ بر آمریکا است و همچنان با صدای بلند طنین انداز است.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید صدوقی و شهید بهشتی عنوان کرد: شهدایی چون شهید صدوقی الگوی حوزه انقلابی برای صیانت از انقلاب اسلامی هستند؛ حکمت و درایت و روحیه انقلابی و سیره مدیریتی شهید آیت الله بهشتی باید شیوه و سیره مسئولان ما در زمینه مقابله با مدیریت غربگرا باشد؛ قاطعیت و صلابت، شهید بهشتی از ویژگی های وجودی ایشان است به خصوص در تدوین قانون اساسی؛ خدمت دیگر ایشان، معماری نوین قوه قضائیه جمهوری اسلامی و کادر سازی برای این بنای مستحکم بود که در قوانین قضایی و.. حضور و بروز پیدا کرد.

آیت الله سعیدی یادآورشد: خدمت دیگر ایشان طراحی تشکیلات نوین سیاسی برای جریان حزب الله در مقابل لیبرال ها و منافقان خلق و جریان های انحرافی بود زیرا این گروه ها به دنبال کودتا علیه ولایت فقیه بودند؛ شهید بهشتی با حزب جمهوری اسلامی نیروهای حزب اللهی را تربیت کردند؛ اینکه امام فرمودند که شهید بهشتی یک ملت بود به این دلیل بود که امام راحل نقش بی بدیل ایشان را در استحکام بنای انقلاب اسلامی به خوبی مشاهده کردند.

وی گفت: امروز نیز این پرچم به دست یکی از شاگردان برومند شهید بهشتی یعنی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افتاده است؛ مقام معظم رهبری نیز انتظارات خویش را از این دستگاه ابلاغ کردند؛ مردم گرایی و انقلابی گری و مبارزه با فساد رویکرد اصلی قوه قضاییه است که باید دنبال شود.

وی با اشاره به حمله دد منشانه به هواپیمای مسافربری ایران عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران به چنان قدرتی دست یافته است که پهباد 200 میلیون دلاری آمریکا را با سامانه بومی سرنگون می کند و هواپیمای جاسوسی دیگر آمریکا با 35 نفر را در حالی که می توانست آن را نابود کند را رها کرد به حدی که تحسین ترامپ نگون بخت و سرنگون شده را برانگیخت.

خطیب جمعه قم بیان کرد: درس اول این اقدام دفاعی، نشان عزم و اراده و شجاعت و خواستن و توانستن نظام اسلامی و نشانی از پیروزی اراده ولی فقیه بر اراده آمریکای جنایت کار است؛ این مساله نشان گر اقتدار نیروهای مسلح برای حفظ امنیت آسمان کشور است و نمازگزاران جمعه تشکر خود را از تمام نیروهای خدمت گذار سپاه که این حرکت عظیم را انجام دادند اعلام می داریم.

وی افزود: امروزه قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی معادلات دشمن را بر هم زده است؛ امروزه موضع نه جنگ و نه مذاکره به خوبی عملی شده است؛ سقوط این پهباد نشان داد که تحریم های آمریکا در ایران شکست خورده است و ملت ایران بر پایه مقاومت راه عزت خود را ادامه می دهد و از این تحریم های آمریکایی با عزت و اقتدار عبور می کند و آمریکا هم نمی تواند هیچ غلطی بکند.

آیت الله سعیدی با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: مردم قم و زائران باید در شان این جایگاه عظیم یعنی عش آل محمد(ص) رفتار کنند و با رعایت حجاب و عفاف حرمت حرم را حفظ کنند که مورد تاکید رهبری و مراجع عظام است.

وی تصریح کرد: به برکت حضرت معصومه و روز دختر، حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا می توانند حرکت وسیعی را در زمینه دختران در قم داشته باشند و با برنامه ریزی و تبلیغات چهره به چهره و از طریق فضای مجازی در سالم سازی چهره قم تلاش کنند.

امام جمعه قم عنوان کرد: جوانان انقلابی و ارزشی شهر کریمه اهل بیت از جمله حوزویان می توانند با هماهنگی بیشتر و با میدان داری نهادهای متولی چون حوزه و دفتر و سازمان تبلیغات در زمینه تقویت و باورهای اسلامی با محوریت مساجد فعالیت خود را افزایش دهند؛ واگذاری کارها به دیگران و نگاه صرف امنیتی و قضایی و فعالیت های بدون فکر و برنامه ریزی، کاری را از پیش نمی برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha