پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مسئولین قوه‌قضائیه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین قضائی باید جامعه عمل پوشانده و مطالبه معظم له درباره تحول در قوه‌قضائیه را پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، تقوا و دوری از گناه را تنها راه نجات انسان‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: خدای متعال با اینکه شاهدین را جهت ثبت اعمال انسان و شهادت در روز قیامت گماشته است، اما اگر انسان توبه کرده و از گناه برگردد خدای متعال اجازه نخواهد داد آن‌ها در روز قیامت علیه انسان شهادت دهند.

وی در خطبه دوم با اشاره به شهادت امام صادق (ع) افزود: امام صادق (ع) فرصت تشکیل دانشگاه و تربیت شاگردان را به دست آوردند و به نشر معارف دینی پرداختند و امروز قاطبه احادیث شیعه از ایشان است، به همین دلیل مذهب شیعه را مذهب جعفری می‌گویند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: در مکتب امام جعفر صادق ( ع) از همه مذاهب و مکاتب حاضر بودند و امروز همه مسلمین هم شیعه و هم اهل سنت مدیون ایشان هستند و اصول اربعة مأة از یادگاران امام صادق (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به هفته قوه‌قضائیه بیان داشت: مسئولین قوه‌قضائیه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولین قضائی باید جامعه عمل پوشانده و مطالبه معظم له درباره تحول در قوه‌قضائیه را پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مبارزه با فساد را مهم‌ترین وظیفه قوه‌قضائیه دانست و گفت: همان طور که رهبر انقلاب هم تاکید داشتند قوه‌قضائیه باید با مفاسد درون قوه و بیرون از قوه مبارزه کند و اولویت هم باید برخورد با مفاسد درون قوه‌قضائیه باشد.

وی، قاطعیت را دومین تاکید رهبر انقلاب به مسئولین قضائی عنوان کرد و بیان داشت: قضات باید با لطافت و آرامش به سخنان و دلایل مردم گوش دهند و وقتی مسئله برای آن‌ها مسجل شد با قاطعیت حکم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی به سفارش امام علی (ع) به مالک در انتخاب قضات اشاره و اضافه کرد: مسئولین قضائی در انتخاب قضات نهایت دقت را به خرج دهند و افراد فاضل که کارهای زیاد آن‌ها را خسته نمی‌کند و بر روی اشتباه خود اصرار نمی‌کند، را برای قضاوت انتخاب کنند.

وی با اشاره به شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران ایشان و سالروز حمله شیمیایی سردشت گفت: روز به روز قدرت آمریکا از بین می‌رود، ذلت و شکست در سوریه، یمن، ذلت آمریکایی‌ها در دیدار نخست‌وزیر ژاپن با رهبر انقلاب، اسقاط پهپاد آمریکایی‌ توسط ایران و تبدیل معامله قرن به فرصت قرن نمونه‌ای از این شکست آمریکایی‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha