جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تأکید بر اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی باید مدیریت شود، گفت: مردم باید از اتفاقات ناخوشایند در جامعه عصبانی نشوند و نگاه تکفیری به ناهنجاری‌های اجتماعی نداشته باشند، چراکه وجود بدحجابی دلیل بر کفر افراد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شهادت مظلومانه شهید بهشتی در قوه قضاییه،  اظهار کرد: بر اساس آیات الهی مبارزه با فساد باید با قوت و قدرت انجام شود.

وی ادامه داد: قرآن کریم درباره مبازه با فساد اعم از اقتصادی و اجتماعی فرموده است که نباید با مفسد با رأفت برخورد شود، چرا که مفسد نباید در جامعه احساس امنیت کند، لذا متولیان مبارزه با فساد باید با همه قدرت ورود پیدا کنند و بر اساس سخنان رهبر انقلاب در این زمینه باید سخت‌گیرانه عمل شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه وجود قدرت و نداشتن ترس، رمز موفقیت قوه قضائیه است، گفت: نکته حائز اهمیت دیگر در قرآن کریم این است که افرادی که مبارزه با فساد را بر عهده دارند، نباید ترس داشته باشند.

وی تأکید کرد: امروزه شاهد مفاسد اقتصادی در جامعه هستیم که قوه قضائیه در مبارزه با آن نباید هراسی از هیاهوی آنهایی که منافعشان به خطر می‌افتد، داشته باشد.

قوه قضائیه اعتماد مردم را تقویت کند

وی افزود: خوشبختانه قضات خوبی داریم اما قوه قضاییه باید اعتماد مردم را تقویت کند و نباید در قوه قضاییه ذره‌ای‌فساد وجود داشته باشد چراکه بهترین مدافع قوه قضاییه، عملکرد آن در سطح کشور است بنابراین باید در خود قوه قضاییه نیز با فساد مبارزه شود.

 امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه در جامعه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی به جد و با قدرت برخورد شود، اذعان کرد: امیدواریم با مدیریت جدید در قوه قضاییه اعتماد مردم تقویت شود و شاهد تحول عظیم در آن باشیم.

وی، دلیل بسیاری از مشکلات حقوقی در جامعه را عدم اطلاع مردم از مواد قانونی دانست و اضافه کرد: نمی‌شود فراتر از قانون از قوه قضائیه انتظار داشت و خوشبختانه مشاوران حقوقی بسیاری در سطح شهر وجود دارد به ویژه در مسائل مالی که می‌توان اطلاعات مناسبی کسب کرد.

حقوق بشر ابزاری برای استعمار است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه درباره قرار گرفتن در هفته حقوق بشر آمریکایی و بازخوانی آن، تصریح کرد: حقوق بشر ابزاری برای استعماری در دست آمریکا است  وحقوق بشر بهانه است، چراکه مراد از حقوق بشر رسیدن به اهداف شوم خود است.

وی ادامه داد: شاهد هستیم که  از زمان کودتای 28مرداد سال 1332 و انقلاب و جنگ تحمیلی و قریب 100میلیارد دلار ثروت کشور توسط استکبار بلوکه شد و قوانین بین‌الملل سکوت کردند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: استکبار اگر به حقوق بشر معتقد است به این مسائل پاسخگو باشند؛ در ایجاد قاعده، طالبان، وهابیت و داعش و ترویج آن، اتفاقاتی که در فلسطین و یمن شاهد هستیم و  به شهادت رساندن افرادی چون شهید بهشتی حقوق بشر کجاست؟!

 وی افزود: شاهد هستیم که قواعد بین‌المللی در تمام این اتفاقات ساکت نشسته‌اند و فقط به منافع قدرت استکباری عمل می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به تحریم رهبر انقلاب و وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی مظلومی نیست که ساکت بنشیند، بلکه مظلومی هستند که با اقتدار در برابر ظلم مستکبرین ایستادگی می‌کنند.

ناهنجاری‌های اجتماعی مدیریت شود

وی با تأکید بر اینکه ناهنجاری‌های اجتماعی باید مدیریت شود، ابراز کرد: مردم باید از اتفاقات ناخوشایند در جامعه عصبانی نشوند و نگاه تکفیری به ناهنجاری‌های اجتماعی نداشته باشند، چراکه وجود بدحجابی دلیل بر کفر افراد نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید قانون‌مداری نهادینه شود و قانون‌گذاری ترویج پیدا نکند، عنوان کرد: سعه صدر و برخورد منطقی در امر به معروف و حمایت و تقویت نیروی انتظامی در کنترل ناهنجاری و رشد قانون‌مداری در جامعه را به دنبال دارد.

وی تأکید کرد: برگزاری نمازهای جماعات در فضای عمومی و پارک‌ها حمایت شود، چراکه از بسیاری از ناهنچاری‌ها جلوگیری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه سخنان خود درباره امام صادق علیه‌السلام گفت: امام صادق علیه‌السلام اتفاقات بزرگی در زمان امامت  خود رقم زدند چراکه شیعه قبل از دوران ایشان شرایط بروز و ظهور اجتماعی را نداشت.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: امام صادق علیه‌السلام ولایت را در جامعه احیا کردند و جامعه را از حالت عزلت خارج کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha