پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه کرج

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: انتظار مردم از نیروی انتظامی این است که بدون توجه به بازی‌های رسانه‌های ضدانقلاب که علیه ارزش‌های دینی ما قدم برمی‌دارند، باصلابت و اقتدار با قانون‌شکنان برخورد کنند و در هنجارشکنی‌های اجتماعی باقدرت وارد شوند و جوسازی‌ها و جنجال‌ها موجب تضعیف روحیه و کنار گذاشتن وظیفه نباشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از «کرج»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر کرج در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به هشتم تیرماه روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در سال ۱۴۸ هجری قمری، بیان داشت: قسمتی از مجموعه زندگی ایشان و راهبرد تحقق اهداف سیاسی امام را فعالیت‌های علمی و فرهنگی تشکیل داد.

وی افزود: امروز تولید علم برای مقابله با استکبار الگوی برگرفته از امام ششم شیعیان است، همچنین تکثیر فناوری ریشه صهیونیسم بین‌الملل را خشک کرده و بر آن‌ها غلبه خواهد کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با اشاره به اینکه دشمن با داشته‌های ما مبارزه می‌کند، اظهار داشت: امام صادق (ع) همواره بر مدیریت صحیح جهان در زمان حکومت مهدی (عج) تأکید داشتند و تشکیل این حکومت یکی از ارکان دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به اینکه نمی‌توان یار امام زمان (عج) بود اما تقوا نداشت و خوش‌اخلاق نبود، تصریح کرد: روز پنج‌شنبه پیش رو، آغاز دهه کرامت و روز دختر بوده و شعار امسال «مهربانی به‌رسم اهل‌بیت (ع)» است.

وی گفت: در این دهه باید کریمانه مناطق سیل‌زده را مدنظر داشت، زیرا سیل‌زدگان خانه‌ای برای سکونت ندارند، البته در امر مسکن البرز فعالیت‌های شایسته‌ای داشته است اما نیازمند تداوم و کمک خیرین خواهد بود.

سلامت دستگاه قضا عامل تحقق عدالت در جامعه بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با اشاره به هفتم تیرماه شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام خمینی (رحمه‌الله علیه) با انفجار بمب به دست منافقان در دفتر مرکزی حزب، ایشان را به‌عنوان یکی از شخصیت‌های تراز نظام اسلامی برشمرد و بیان داشت: ایام شهادت این مرد بزرگ را هفته قوه قضاییه نام‌گذاری کرده‌اند.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه را حاوی نکات بسیار مهمی دانست و اظهار داشت: تأکیدات ایشان بر ایجاد تحول در چارچوب اصول اسلام، قرآن و قانون اساسی و تأکیدی که راجع به مبارزه سخت‌گیرانه با فساد در درون و بیرون قوه و دقت در انتصابات قضایی داشتند، بسیار مهم و راهبردی است.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه بیانیه «گام دوم» نقشه راه حرکت انقلاب در دهه پنجم به بعد است، خاطرنشان ساخت: با دقت در مفاد بیانیه «گام دوم» می‌توانیم آینده را تا رسیدن به قله‌های درخشان درست طی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه فصل چهارم از توصیه‌های هفت‌گانه رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم» به «عدالت و مبارزه با فساد» اختصاص دارد، عنوان کرد: این موضوع نشان‌دهنده اهمیت عدالت در نظام اسلامی است.

وی ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۵ اظهار داشت: رهبر انقلاب در خصوص عدالت می‌فرمایند: «عدالت، با من بمیرم، تو بمیری درست نمی‌شود؛ عدالت، با تعارف درست نمی‌شود؛ اولاً قاطعیت می‌خواهد، ثانیاً ارتباط با مردم می‌خواهد، ثالثاً ساده‌زیستی و مردمی بودن لازم دارد و بالاتر از همه، خودسازی و تهذیب می‌خواهد؛ این هم جزو پیش‌شرط‌ها و پیش‌نیازهای اجرای عدالت است. اول، باید خودمان را درست کنیم و یکدستی به سروصورت خودمان بکشیم تا بتوانیم عدالت را اجرا کنیم؛ وظیفه‌ی من و شما این‌هاست. واقعاً باید با ویژه خواران و فساد مبارزه کنیم.»

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب رئیس قوه قضاییه به استفاده از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه تأکید کردند، اذعان داشت: قطعاً برای تحول در دستگاه قضا و رسیدن به قضا در تراز انقلاب اسلامی نیازمند حضور جوانان صالح، انقلابی و فاضل در جای‌جای دستگاه قضایی خصوصاً در سطح مدیریت کلان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: روحیه آرمان‌خواهی، عدالت‌خواهی، شجاعت، سخت‌کوشی، مبتکر و انقلابی جوان است که می‌تواند موتور محرکه تحول در دستگاه قضایی باشد؛ ان‌شاءالله که مسئولین و روسای دستگاه قضا به این نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند توجه کنند.

مورد هدف قرار دادن پهپاد دشمن حیثیت نداشته آمریکا را به باد داد

وی با اشاره به ششم تا دوازدهم تیرماه هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: آمریکایی‌ها به اسم حقوق بشر به دنبال سلطه گری و گسترش منافع اقتصادی سیاسی خودشان هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با اشاره به دوازدهم تیرماه روز حمله ددمنشانه ناوگان آمریکایی جنایتکار به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی، عنوان کرد: تیرماه برای ایران مظهر شرارت‌های آمریکا و افشای حقوق بشر آمریکایی است، به‌ویژه زمانی که ۳۰۰ نفر از مسافران هواپیمای ایرانی را به شهادت رساندند و به فرمانده عملیات خود نشان شجاعت دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: آنچه برای جامعه جهانی ننگ‌آورتر از این اقدام بود سکوتی بود که آن‌ها در پیش گرفتند و هیچ حرکتی توسط جامعه جهانی مدعی حقوق بشر انجام نشد.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز اذعان داشت: البته ما هرگز از آمریکا ترس نداشته‌ایم؛ مورد هدف قرار دادن پهپاد دشمن به ارزش ۲۲۰ میلیون دلار توسط مدافعان حریم و مرزها حیثیت نداشته آمریکا را به باد داد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا قطعاً در «جنگ اراده‌ها» شکست‌خورده میدان خواهد بود، افزود شکست‌های پی‌درپی، رئیس‌جمهور منفور آمریکا را گیج و مجبور به عملکردهای احمقانه مانند تحریم کردن رهبر معظم انقلاب کرده است.

خطیب نماز جمعه کرج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به اذعان غربی‌ها و دشمنان ایشان، زندگی ساده و زاهدانه‌ای دارند و اموال و حساب خارج از کشور ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی تصریح کرد: آمریکا برخلاف حقوق و موازین بین‌المللی اجازه انجام هر فعالیتی را به خود می‌دهد، درحالی‌که هیچ جای دنیا تحریم این‌چنینی رسم نیست! البته باید این مسائل عبرت شود تا عده‌ای سرخوش و دل‌خوش نباشند اگرچه دل‌بستگان به غرب کم هم نیستند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در حالی دم از مذاکره با ایران خواهد زد که مسئول مذاکره را تحریم کرده است، گفت: به فرموده رهبری این اقدام عملیات فریب است و نباید به دام افتاد، زیرا طی چند روز گذشته، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدید بخشی از کارزار فشار آمریکا علیه ایران است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه فضای ایران اسلامی با حضور ۱۵۰ شهید عطرآگین شده است، افزود: استخوان‌های قلم شده شهدا پیام عزت و اقتدار خواهد بود و آن‌ها با تمام سکوتشان فریاد می‌زنند که امریکا، صهیونیست و انگلیس کوچک‌تر از آن هستند که در عزم و اراده ملت رخوت ایجاد کنند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز افزود: این بدن‌های قطعه‌قطعه شده یادآوری می‌کند که ما برای احیا و اجرای احکام الهی و دستورات قرآن و اهل‌بیت سر و جان دادیم نکند شما که امروز مسئولیت دارید در این مسیر کوتاهی کنید و کارتان را درست انجام ندهید.

تشویق جوانان به شرکت در انتخابات

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی اظهار داشت: بنده از هیچ احدی برای انتخابات حمایت نکرده و نخواهم کرد، اما دوستان جوانی را که صلاحیت‌های لازم رادارند و می‌توانند در عرصه انتخابات وارد شوند از تشکل‌های دانشجویی و طلاب جوان و اساتید، آن‌ها را تشویق کنید و توصیه و راهنمایی کنید تا در این عرصه وارد شوند.

وی در ادامه افزود: شما معضلات فعلی را در مجلس می‌بینید که چگونه تعداد زیادی از این نمایندگـان مجـلس نصـاب لازم را ندارند و به نفـع مـردم و ملت کـار نمی‌کنند. برای آینده خودشان که می‌خواهند در مسند بمانند زمینه‌های تجدید انتخاب را فراهم می‌کنند که دیگر این دوره‌ها را باید تمام‌شده فرض کنند و جوان‌ها محکم و مستحکم وارد عرصه شوند. بنده هم تا حالا از هیچ احدی نه زن نه مرد حمایت نکردم معمولاً هم این کار را نمی‌کنم؛ اما ملاک و معیار می‌دهم.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز با اشاره به اینکه برخی نمایندگان طاغوت شده و هرگونه که دلشان بخواهد عمل می‌کنند، تصریح کرد: برخی از نمایندگان مجلس در شهر و استان محل خدمتشان، عزل و نصب می‌کنند و اقدامات نابخردانه‌ای دارند، اعمال‌نفوذ می‌کنند تا زمینه برای را برای حضور در انتخابات کنند.

دستگاه‌های انتظامی با هنجارشکنان باصلابت و اقتدار برخورد کنند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: انتظار مردم از نیروی انتظامی این است که بدون توجه به بازی‌های رسانه‌های ضدانقلاب که علیه ارزش‌های دینی ما قدم برمی‌دارند، باصلابت و اقتدار با قانون‌شکنان برخورد کنند و در هنجارشکنی‌های اجتماعی باقدرت وارد شوند و جوسازی‌ها و جنجال‌ها موجب تضعیف روحیه و کنار گذاشتن وظیفه نباشد.

وی در خاتمه افزود: امروز عده‌ای در قالب بی‌بندوباری، بی‌حیائی و کشف حجاب هنجارشکنی می‌کنند که جرم مشهود است و با قاطعیت باید برخورد شود. همه مردم پشتیبان نیروی انتظامی هستند، لذا عزیزان بااقتدار کامل به مأموریت‌های مربوطه بپردازید و از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای مکدر نباشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha