سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه پردیسان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قوامی ضمن فراخوان تمامی ضابطان قضائی، حقوق‌دانان و وکلا به همکاری در موضوع پیشگیری از جرائم و اختلافات از طریق شبکه مساجد پردیسان، گفت: ما می‌خواهیم الگویی برای کاهش پرونده‌ها و اطاله دادرسی ارائه دهیم. چه کسی گفته همه باید به دادگاه مراجعه کنند؟ با وجود این همه مسجد، دادگاه‌ها باید بسیار خلوت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ، حجت الاسلام و المسلمین قوامی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان قم با تبیین سیره سیاسی-اجتماعی امام صادق علیه‌السلام گفت: رهبران درست و درستکار می‌توانند شما مؤمنین و متقین را به فرجام برسانند و از پیچ‌ها بگذرانند.

وی بیان کرد: پیرو امام باشید، او قول و فعل و سکوت و موضع‌گیری‌اش حجت است و هر کاری کرد تابع او باشید.

امام جمعه پردیسان گفت: امام صادق در دوره خودشان به خوبی عمل کردند و طبق کتاب پیشوای صادق اثر امام خامنه‌ای که اخیراً رونمایی شد صداقت اصلی‌ترین سرمایه و خصوصیت یک پیشواست.

وی تصریح کرد: صداقت کمک می‌کند به پیروزی و اعتماد عمومی و مقبولیت؛ صداقت که نباشد مؤمنین و متقین اعتماد نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی گفت: صداقت به این معنا است که آنچه انسان می‌گوید و عمل کند، معتقد باشد و رضای خدا را در نظر بگیرد.

 

وی عنوان کرد: امامان از سر صدق و قدم صدق و لسان صدق عمل می‌کنند و بهتر است که زمامتان را به این پیشواها بسپارید و نواب ایشان هم باید پیشوای صادق باشند.

امام‌جمعه پردیسان گفت: طبق این کتاب امام صادق نه سازش‌کار و نه سکولار بود؛ رهبر یک جامعه نه سکولار می‌شود و نه سازش‌کار است.

وی افزود: در زمان افول بنی امیه، عباسیان نامه‌های بسیاری برای امام می‌نوشتند و از ایشان حمایت می‌خواستند ولی امام اهل سازش نبود و با توجه به شناختی که از آنها داشت فریب انقلابی گری و پیشنهاد‌ها را نخورد و با هیچ کدام سازش نکرد.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی گفت: جانشین امام هم باید چنین باشد و فریب پیشنهادهای دروغ را نخورد و مخفی‌کاری‌ها را متوجه شود.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) را نباید فقط یک استاد تمام و پژوهشگر بدانیم که حوزه درسش گرم است! اگر کسی در هر مقام علمی باشد، هزارتا هم که عزاداری کند و پیاده بروند اما به‌نظام سلطه اعتماد کند، از خط امام صادق خارج است.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: ما الآن در نظام اسلامی زندگی می‌کنیم ولی عده‌ای از روی عجز و ناتوانی و عقده می‌گویند که این نظام نیز سلطه است و حتی می‌گویند قبل از انقلاب عزیزتر بودیم. همه شاهد بودیم که مقام معظم رهبری چگونه نامه نظام سلطه را نپذیرفت و به پیشنهادهای آنها اعتماد نکرد.

وی ادامه داد: نظام اسلامی نظام عدل و نظام امام صادق(ع) است و باید قدر آن را بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی گفت: 25 شوال روز آغاز انقلاب اسلامی است نه 15 خرداد؛ انقلاب از روز دوم فروردین و سالروز شهادت امام صادق(ع) در فیضیه آغاز شد و بعد امام قیام کرد.

وی با اشاره به سالروز ترور ناموفق رهبر انقلاب و شهادت شهید بهشتی گفت: منافقین [بعد از ترور] بیانیه‌ای دادند که ما آینده‌سازان را گرفتیم. الآن از آن حادثه 38 سال می‌گذرد و روز به روز بر عزت این مرد، این پیشوای صادق افزوده می‌شود.

امام جمعه پردیسان با اشاره به دغدغه رئیس جدید قوه قضائیه مبنی بر جلوگیری از اطاله دادرسی افزود: کم شدن پرونده‌ها یک راه بیش‌تر ندارد و آن  مسجد است. ما در هر مسجد یک ضابط قضائی می‌خواهیم که در پردیسان در حال اجرا است. نماینده دادستان در مسجد است و وظیفه این‌ها جلوگیری از تشکیل پرونده با موعظه، مشاوره و امر به معروف است.

وی ضمن فراخوان تمامی ضابطان قضائی، حقوق‌دانان و وکلا به همکاری در موضوع پیشگیری از جرائم و اختلافات از طریق شبکه مساجد پردیسان گفت: ما می‌خواهیم الگویی برای کاهش پرونده‌ها و اطاله دادرسی ارائه دهیم. چه کسی گفته همه باید به دادگاه مراجعه کنند؟ با وجود این همه مسجد، دادگاه‌ها باید بسیار خلوت باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha