پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته کنفرانس منامه را محور سخنان خود قرار داده و گفتند: مسئله فلسطین یک مسئله ایمانی و عنوان مبارزه حق علیه باطل است و معامله قرن از نظر شرعی و قانونی باطل و غیر اخلاقی است و با تمامی ارزش های دینی و انسانی در تعارض می باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته کنفرانس منامه را محور سخنان خود قرار داده و گفتند: مسئله فلسطین یک مسئله ایمانی و عنوان مبارزه حق علیه باطل است و معامله قرن از نظر شرعی و قانونی باطل و غیر اخلاقی است و با تمامی ارزش های دینی و انسانی در تعارض می باشد.

 

سید فضل الله از موضع لبنانی و فلسطینی در مقابل کنفرانس منامه قدردانی کرد

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت به کنفرانس منامه اشاره کرد و گفت: این کنفرانس با هدف به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، عادی سازی روابط با آن و وارد کردن آن در صفوف منطقه، عقب نشینی فلسطینی ها از سرزمین های اشغالی و حق بازگشت و اسکان فلسطینی ها در کشور هایی که در آن آواره هستند، برگزار شد.

وی افزود: ما هم نوا با تمام فریاد هایی که از طریق سخنرانی، موضع گیری، راهپیمایی بلند شد، با این کنفرانس مخالفت کرده و از موضع گیری های یکپارچه فلسطینی ها و لبنانی ها در مخالفت با کنفرانس قرن قدردانی می کنیم.

سید فضل الله خواستار حفظ این موضع یکپارچه شد و گفت: این موضع یکپارچه بهترین واکنش به طرح های حذف مسئله فلسطین و تمامی طرح هایی که هدفش اسکان فلسطینی ها و تضعیف کشور های عربی است، می باشد.

 

شیخ خطیب: معامله قرن از نظر شرعی و قانونی باطل و غیر اخلاقی است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: مسئله فلسطین یک مسئله ایمانی و عنوان مبارزه حق علیه باطل است و معامله قرن از نظر شرعی و قانونی باطل و غیر اخلاقی است و با تمامی ارزش های دینی و انسانی در تعارض می باشد.

وی افزود: اسرائیل منبع شرارت مطلق بوده و همچنان هست و تعامل با آن و به رسمیت شناختن آن جایز نیست و اسرائیل ریشه تمامی مصیبت هایی است که از زمان تأسیس این رژیم در فلسطین بر سر امت ها و ملت های ما آمده تا موجب فتنه انگیزی و ایجاد اختلافات طایفه ای و مذهبی در کشور های ما شود.

شیخ خطیب از مقاومت و پایداری ملت ایران قدردانی کرد و گفت: ایران ثابت کرده که در عالی ترین سطح آگاهی، شجاعت، صبر و حکمت در مقابله با تحریم های جنایتکارانه هستند.

نایب رئیس مجلس شیعیان از جانفشانی نیرو های مسلح در دفاع از ایران و از ثباب رهبری معظم انقلاب در موضع گیری های حکیمانه و شجاعانه در ناکام گذاشتن توطئه های دشمنان علیه ملت های عربی و اسلامی قدردانی کرد و آن را ارج نهاد.

 

شیخ نابلسی: محال است که معامله قرن اجرایی شود

شیخ صادق نابلسی در خطبه نماز جمعه با بیان اینکه اراده امت نمی پذیرد که در برابر خیانت عربی تسلیم شود و معامله قرن محال است که اجرایی شود،گفت: سرزمین فلسطین قابل فروش نیست و ملت های عربی راه های فراوانی برای غلبه بر سرنوشت خود و تغییر معادله در جهت حق و قدرت پیش رو دارند.

وی افزود: منطق عربی که با معامله قرن موافق است و زمینه را برای برگزاری کارگاه در این کشور فراهم می کند، تنها بیانگر سرنگونی و خواری و ذلت آن است و اعتدال و واقع گرایی آن را نشان نمی دهد؛ چرا که اراده مقاومت با دشمن سازش نمی کند.

 

شیخ حمود: معامله قرن شکست خواهد خورد و موجب آگاهی بیشتر می شود

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه جمعه با بیان اینکه بسیاری در جهان علیه معامله قرن مخالفت کرده و تعداد اندکی از آن استقبال کردند، گفت: مسئله فلسطین در مقابل مالی اندک و خیانتی بزرگ به پایان رسید.

شیخ حمود تاکید کرد: این مسئله با شکست مواجه خواهد شد و مرحله بهتری از آگاهی، مقاومت و مقابله با توطئه کنندگان را تأسیس خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha