سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام انصاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت امام جعفر صادق (ع) دارای شخصیت جامع علمی و نظرات متقن و ژرف در رشته های مختلف علوم و معارف بود و به گونه ای که بسیاری از مرزهای دانش و بینش را گشودند و بیراهه های نادانی و ناآگاهی های جامعه را مسدود کردند و زمینه های رشد و نمو و کمال علمی را برای جامعه اسلامی مهیا ساختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مسعود انصاری، امروز  در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) که در مسجد جامع شهر محمود آباد نمونه استان قزوین  برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سالروز شهادت پیشوای ششم، گفت: امام صادق(ع) به عنوان بنیانگذار رئیس مذهب شیعه جعفری، حوزه علمیه سطح عمیق و وسیع تشکیل دادند و علوم اسلامی را تدریس نمودند.

وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار دارای شخصیت جامع علمی و نظرات متقن و ژرف در رشته های مختلف علوم و معارف بود و به گونه ای که بسیاری از مرزهای دانش و بینش را گشودند و بیراهه های نادانی و ناآگاهی های جامعه را مسدود کردند و زمینه های رشد و نمو و کمال علمی را برای جامعه اسلامی مهیا ساختند.

حجت الاسلام انصاری بیان کرد: حضرت امام جعفر صادق (ع) با تربیت شاگردان برجسته حیات تازه ای به اسلام و مسلمین بخشیدند. حضرت با زحمات طاقت فرسا و تلاش های مستمر بقا و استمرار دین اسلام را به خوبی تضمین کردند.

وی اظهار کرد: مهمترین موضوع که همه ما باید در اولویت برنامه های زندگی خویش قرار دهیم، تفکر و تعقل در متن احادیث و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، چرا که آنچه باعث رشد ما می شود تعمق بخشی به باورهای دینی و مستحکم کردن ارکان اعتقادی است.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha