جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم شهادت رئیس مذهب شیعه در مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان

حوزه/ کارشناس مذهبی در جمع مردم و حوزویان اصفهان گفت: طبق روایتی از معصوم، حقیقت بندگی وعبودت در سه چیز است،کسب رضایت الهی در هر حال، انجام واجبات و ترک محرمات و واگذاری امور به تدبیر الهی.

به گزارش خبرگزاری «حوزه » از اصفهان حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی، ظهر امروزدر مراسم سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان اظهار کرد: طبق روایتی از معصوم، حقیقت بندگی و عبودت در سه چیز است . نخستین عامل این است که عبد فقط در کسب رضایت خداوند هست و در هر چیزی رضایت الله را در نظر می گیرد و درحقیقت عبد از خود هیچ ملکیتی قائل نیست.

کارشناس مذهبی ادامه داد: دومین عامل این بوده که عبد از خود تدبیر نمی کند و هرچه خداوند بخواهد همان را انجام می دهد و به هرسمتی می رود که خداوند بخواهد و تدبیر امور خود را به الله واگذار می کند.

وی سومین عامل را این مهم دانست که عبد هر چه را امر الهی به آن است وصال و هرچه خداوند آن را نهی می کند از آن انفصال ودوری  می کند، یعنی تمام هم وغم عبد انجام واجبات و ترک محرمات است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی عنوان کرد: اگر کسی خود را عبد دید به هر امری که الله گفته باشد، اطاعت می کند؛ عبد وقتی ضرورت ایجاب کند جان و آبروی خود را می دهد و دل در گرو دنیا و تعلقات ندارد.

وی با بیان اینکه شهدا مدافع حرم و دفاع مقدس این چنین هستند، گفت: شهیدان گنجی مدفون در زمین هستند و هر از گاهی از زیر خاک بیرون میآیند تا انسانهای غافل و انسانهایی که به دنیا تعلق پیدا کردند را از خواب غفلت بیدار کنند.

استاد حوزه ابراز کرد: شهداء به حقیقت عبودیت دست پیدا کردند و زنده هستند؛ تمام دغدغه شهداء انجام واجبات بوده و در حقیقت تفکیک گرا بودند؛ این شهیدان از همه تعلقات دنیا دل کندند.

وی عنوان کرد: شهداء پس از اینکه از تعلقات دنیا دل کندند، قلب آن ها آکنده از نور شده است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ثمره کسی که اهتمامش فقط انجام واجبات و ترک محرمات باشد این است که به فخر، تکبر و خود برتربینی دچار نمی شود و اهل تواضع است؛ در وصیت امام راحل این بزرگ مرد تاریخ آمده است با دلی آرام و قلبی مطمئن به سوی ابدیت می روم و امیدوارم خداوند مرا ببخشد، این نشان از تواضع وفروتنی بی بدیل امام (ره) است.

وی افزود: اگر کسی این سه ویژگی را داشت دنیا برای او جذابیت ندارد و در پی آخرت است،دنیا دشمن بی منطق و برطبق روایات دنیا چون مار خوش خط و خال است که باید از آن دوری جُست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha