سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سقوط هواپیمای مسافربری ایران

حوزه/ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به جنایات آمریکا در دهه های اخیر و نیز ادعای حمایت از حقوق بشر توسط این کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در یادداشتی آورده است: سالروز حمله آمریكا به هواپیماى مسافربرى ایران در ۱۲ تیر ماه ۱۳۶۷ به نام روز «افشاى حقوق بشر آمریكایى» نامگذارى شده است. جنایت هولناك نظامیان آمریكایى در این روز در هدف قرار دادن هواپیماى مسافربرى ایران در خلیج فارس توسط ناو متجاوز آمریكایى را باید یكى از دردناكترین فجایع انسانى دوران معاصر دانست، چراكه عاملان آن به رغم اعتراف معاون رئیس جمهور وقت آمریكا در حمله عامدانه به هواپیماى مسافربرى، نه تنها توبیخ نشدند، بلكه توسط رئیس جمهور وقت آمریكا مدال شجاعت! گرفتند.

در این زمینه چند نكته قابل ذكر است:

1)آمریكایى‌ها هدف از این اقدام را وادار كردن جمهورى اسلامى ایران به پذیرش صلح و پایان جنگ اعلام كرد و امروز هم اقدامات تحریمى خود را با هدف به تسلیم واداشتن ملت ایران دنبال مى‌كند.

2) سكوت حمایت‌آمیزكشورهاى غربى با جنایت حمله به هواپیماى مسافر برى و دیگر جنایات آمریكا، نشان داد كه ادعاى غربى‌ها در حمایت از حقوق بشر، صرفاً كاركرد ابزارى داشته است و دنیاى غرب از لفظ آزادى و حقوق بشر براى مقابله با كشورهاى مستقل استفاده مى‌كند و از این طریق تلاش دارد نظام‌هاى سیاسى غیر همسو با غرب را تحت فشار قرار دهد.

3) عمق رفتار غیر انسانى و ضد بشرى آمریكا تا آن‌جاست كه حتى در جریان سیل اخیر از انتقال كمك‌هاى انساندوستانه مردم در كشورهاى غربى براى سیل زدگان ایران جلوگیرى كردند.

4) مردم ایران طى چهل سال گذشته آموخته‌اند كه این رفتارهاى دو گانه غرب را باید با ایستادگى و مقاومت پاسخ داده و با افشاى جنایات آمریكا و غرب، اقدامات ضد حقوق بشرى این مدعیان دروغین را افشا كنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha