پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار جمعی از اندیشمندان پاکستانی حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آمریکا را سارق و جانی دانست و گفت: حکومت آمریکا به مصالح نفس انسانیت بی تفاوت است؛ آمریکایی ها سرخ پوستان را مورد شکنجه قرار می دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی پیش از ظهر امروز در دیدار تعدادی از اساتید دانشگاه های کشور پاکستان که در موسسه فرهنگی و پژوهشی ولاء صدیقه کبری برگزار شد، اظهار داشت: طبیعتا اختلافاتی بین شیعه و سنی وجود دارد، اما این اختلافات نباید تمام شئون زندگی را تحت الشعاع قرار داده و موجب بروز مشکلات شود.

وی افزود: اگر اختلاف نعمت است، اتفاق نمی تواند نقمت باشد، اختلاف به معنی تفاوت نظر در روش ها بوده و این اختلاف رحمت بوده و موجب می شود آراء مختلف در کنار هم قرار گیرند؛ قرآن کریم می فرمایند که واعتصموا بحبل الله جمیعا ... ؛ این آیه لزوم اتحاد در اصل موضوع را می رساند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمریکا را سارق و جانی دانست و گفت: حکومت آمریکا به مصالح نفس انسانیت بی تفاوت است؛ آمریکایی ها سرخ پوستان را مورد شکنجه قرار  می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین  طبسی مطرح کرد: با اشاره به آیه ای از قرآن کریم بیان کرد: آمریکایی که به مردم خود رحم نمی کند، چگونه می خواهد به مردم پاکستان رحم کند.

وی با بیان اینکه آمریکا غده سرطانی است، ادامه داد: اسرائیل و قبل از آن وهابیون بیشتر از اسرائیل این نقش غده سرطانی بودن را دارا هستند.

این استادحوزه علمیه قم تاکید کرد: دشمنانی که نام آن ها بیان شد امروز به دنبال تفرقه افکندن بین مسلمانان هستند، وهابیون عربستان اموالی که از حج بدست می آورند در امور خلاف مصالح مسلمانان صرف می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی عنوان کرد: آمریکا برای وهابیون هیچ احترامی قائل نیست، از آن ها برای کسب سود اقتصادی و کشتار استفاده می کند، اما به آن ها احترامی قائل نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا از آل سعود با عنوان گاو شیرده یاد می کند، چه ذلتی از این بالاتر می تواند باشد؛ اسلام وهابیون نزد کفار ذلیل و در نزد مسلمانان منفور می باشد، اما اسلام محمدی حتی نزد آمریکا نیز سربلند است.

رئیس موسسه فرهنگی و پژوهشی ولاء صدیقه کبری خاطرنشان کرد: امام خامنه ای آمریکا و ترامپ را حتی لایق انتقال پیام نیز نمی دانند و این نشان دهنده قدرت اسلام است، همان عبارت قرآن که فرمود «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم»؛ امروز عزت نزد اسلام است، نه نزد وهابیون.

حجت الاسلام والمسلمین طبسی ابراز کرد: در زمینه جهاد با دشمنان محور نخست اساتید آکادمی ها، محور دوم علماء تقلیدی و محور سوم حکومت ها هستند؛ ما مسمانان مشترکاتی مانند قرآن و کتاب و نبی و غیره داریم.

وی با اشاره به نقش حکومت در ایجاد اتحاد بین مردم یادآور شد: حکومت مانند پدری است که همه اقشار مردم اعم از شیعه و سنی را دور هم جمع می کنند.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha