جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی

حوزه/ با تصویب هیات دولت مبلغ ۳۹ هزار و ۲۱ میلیارد ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل سال ۱۳۹۸ در سطح ملی و استان‌های حادثه دیده کشور تخصیص یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، با تصویب هیات دولت مبلغ ۳۹ هزار و ۲۱ میلیارد ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل سال ۱۳۹۸ در سطح ملی و استان‌های حادثه دیده کشور تخصیص یافت.

هیئت وزیران در جلسه ۲ تیر ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور با تخصیص مبلغ ۳۹ هزار و ۲۱ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده (۱۰) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل سال ۱۳۹۸ در سطح ملی و استان‌های حادثه دیده کشور موافقت کرد.

براساس این مصوبه مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال بابت خسارت‌های ناشی از سیل به زیرساخت‌های حوزه راه و ترابری، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت خسارت‌های ناشی از سیل به تاسیسات و زیرساخت‌های شهری و روستایی و مبلغ ۱۴ هزار ۲۱  میلیارد بابت خسارت‌های ناشی از سیل به زیرساخت‌های وزارت نیرو تخصیص یافت.

گفتنی است توزیع اعتبارات ملی و استانی بر اساس ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام می‌گردد.

همچنین دستگاه‌های اجرایی ذی ربط موظفند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام بازسازی، گزارش عملکرد اعتبارات یادشده را در مقاطع زمانی سه ماهه به وزارت کشور (سازمان مدیریت بحران کشور) و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و اطلاعات عملکردی خود را در سامانه جامع امداد و بازسازی دولت (سجاد) درج نمایند.

افزون بر این، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان های مربوط مکلفند ضمن نظارت بر روند پیشرفت فیزیکی، گزارش عملکرد اعتبارات مذکور را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه نمایند تا آن سازمان متناسب با عملکرد، تخصیص اعتبارات مذکور را به دستگاه اجرایی مرتبط ابلاغ نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha