پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلیل جباری

حوزه/ جباری گفت: موزه مفاخر آذربایجان‌غربی با همکاری حوزه، دانشگاه و نهادهای فرهنگی زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، امروز در نشست خبری با اصحابه رسانه اظهار داشت: موزه مفاخر آذربایجان‌غربی با هدف شناساندن علما و بزرگان استان با همکاری انجمن مفاخر اداره کل ارشاد اسلامی، حوزه و دانشگاه، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی استان زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: دستورالعمل احداث این موزه در شورای فرهنگی عمومی استان به تصویب رسیده و میراث فرهنگی استان مسئولیت پیگیری آن را به عهده دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه به مرمت و بازسازی مسجد جامع ارومیه اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه شبستان مسجد جامع ارومیه نیاز به نگهداری دائمی و مستمر دارد لازم است میراث فرهنگی به صورت دائم در نگه‌داری آن کوشا باشد و در بارش‌های اخیر که شاهد نفوذ آب باران در گنبد شبستان مسجد جامع بودیم، توسط میراث فرهنگی تعمیر و بازسازی شد.

وی به ساخت و تعمرات حجرات اطراف مسجد جامع ارومیه اشاره کرد و افزود: در ضمن بازسازی بنای تاریخی مسجد جامع ارومیه و اطراف آن حجرات مسجد جامع ارومیه هم بازسازی و تعمیر می‌شود که برای آن سه میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

جباری اضافه کرد: برخی بقاء متبرکه که سبقه تاریخی دارند در صورت تعامل و همکاری اوقاف و امور خیریه بناهای آن‌ها هم بازسازی می‌شود که مرمت و بازسازی بنای تاریخی و گنبد امامزاده سید محمد ارومیه شروع شده است.

وی از ساخت بقعه محمدبن خلیلان در ارومیه خبر داد و تصریح کرد: زمین بقعه محمد بن خلیلان با همکاری شهرداری ارومیه و ادراه کل اوقاف مشخص شده و در آینده نزدیک احیاء خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غرب در پایان به برگزاری همایش بین‌المللی شمس تبریزی در خوی اشاره کرد و گفت: همایش بین المللی گردشگری شمس تبریزی از 23 تا 27 مرداد ماه در شهرستان خوی برگزار می‌شود، همچنین جشنواره آئینی شمس تبریزی هم هفتم و هشتم مهر ماه در خوی برگزار می‌گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha