جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید کشور را از رانت نفتی نجات دهیم که بحمدالله امروزه به دلیل شرایط و تحریم ها در این مسیر خوب پیش رفته ایم، از طرفی مقداری باید نظارت ها و بازرسی ها قوی تر شود، با وجود دلال ها اقتصاد رشد نمی کند یعنی بیشتر دلال هستند و صنعت گر نیستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در دیدار رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به شعار سال که رهبر معظم انقلاب رونق تولید تعیین کردند، یکی از ارگان هایی که اولویت امسال کشور باید باشد بخش صنعت، معدن و تجارت است، اظهار داشت: همه باید به مدیران و مسئولان کمک دهیم تا در کار خود موفق باشند نه اینکه بخواهیم نقاط ضعف آنها را پیدا کنیم و یا از آنها مچ گیری کنیم؛ اگر این رویکرد در چهل سال دوم انقلاب نهادینه نشود خیلی ضرر می کنیم و اینگونه است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم خود فرمودند چهل سال دوم چهل سال خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: تقریبا همه مدیران و دست اندرکاران نظام به این واقعیت رسیده اند که جز مقاومت در برابر زورگویی های دشمنان راهکار منطقی دیگری نداریم و کم هزینه ترین راه نیز همین مقاومت است.

وی با بیان این که توپ امروز در زمین مدیران صنعت است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی 14 خرداد فرمودند «امروز بحث جنگ سخت در میان نیست، ما در گفت گوی جهانی به دنبال نبرد نیستیم و نمی خواهیم جنگ راه بیاندازیم، بله اگر کسی به کشور ما تجاوز کند با او برخورد سخت می کنیم، اما دنبال جنگ نیستیم و این را دشمن می خواهد القا کند».

وی ابراز کرد: دنیا دنبال بهانه است که جنگ را شروع کند، اما ما فضا را آرام می کنیم و توپ مقاومت در زمین صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی می ماند و این دو وزارتخانه باید به میدان بیایند. رئیس بانک جهانی اخیرا گفت تا پایان سال میلادی رشد اقتصادی ایران مثبت خواهد شد و دیگر تحریم ها اثر نخواهد کرد و این 6 ماه هرچه می توانید زحمت بکشید و این اجری که در این دوره می برید در هیچ زمان دیگری نصیب شما نخواهد شد.

وی یادآورد شد: شهدا که کار خود را انجام دادند و رفته اند، اما ما که مانده ایم بالاخره باید چه کار کنیم؟شاید امروز مقدر ما این باشد که در این فضا کاری را انجام دهیم و در صف آنها قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به طول انجامیدن کارها را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در این رابطه ما 2 مشکل داریم که در این دوره اوج تحریم ها شاید کامل حل نشود، اما باید استارت کار بخورد، اول اصلاح ساختار اقتصادی و دوم اصلاح ساختاری اداری است.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل هم فرهنگ سازی لازم است هم زمان لازم است تا کارویژه های زیادی که تعیین شده است را تشخیص دهیم، در یک بررسی از شهرداری یکی از کلان شهرهای کشور برای صدور یک پروانه ساختمانی 76 فعالیت تعریف شده است تا پروانه صادر شود، بررسی کردند که 26 فعالیت از آنها لازم است و باید انجام شود و بقیه اضافی است و برای اینکه کار برای کارمند تعریف شود یک کار و فعالیت اضافی تعریف کرده اند و در ادامه این کار اضافی در ساختار اداری ابلاغ می شود و تبدیل به رویه اصلی می گردد. نظام سنگین بروکراسی کشور باید اصلاح و تعدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز کرد: وقتی خودروسازی معتقد است مصرف کننده مجبور به خرید است و با دلالان کار می کند و وضعیت همین می شود، یعنی دلال سودی  را به حرام و کلک می خورد و از جیب مردم بیرون می آورد و جنس گران می شود و صنعت به جایی نمی رسد که بتواند آپشن جدید ایجاد کند و فرصت رقابت از بین می رود؛ امروزه در جهت بهبود شرایط تولید شرکت های دانش بنیان خیلی می توانند به ما کمک دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه این ساختار اقتصادی دولت رانتی است، عنوان کرد: باید کشور را از رانت نفتی نجات دهیم که بحمدالله امروزه به دلیل شرایط و تحریم ها در این مسیر خوب پیش رفته ایم، از طرفی مقداری باید نظارت ها و بازرسی ها قوی تر شود، با وجود دلال ها اقتصاد رشد نمی کند یعنی بیشتر دلال  هستند و صنعت گر نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان داشت: بحثی تحت عنوان اخلاق حرفه ای داریم، صنعت گر اخلاق حرفه ای دارد و غیر از دلال است. در اخلاق حرفه ای برای صنعت گر کیفیت جنس مهم است و حتی اگر باعث ضرر شود ارزش جنس خود را پایین نمی آورد اما دلال اینگونه نیست چون اخلاق حرفه ای ندارد و بدترین جنس را وارد ایران می کنند اما اگر نگاه صنعت گرانه باشد جنس بهتر را می آورد تا کیفیت جنس خودش در آخر خط تولید بالا رود، این اخلاق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha