جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تشرف تولیت حرم سامراء به حرم بانوی کرامت

حوزه/ تولیت آستان کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه انسجام، هماهنگی، و همبستگی ایران و عراق روز به‌روز بیشتر می‌شود، گفت: این اتحاد و انسجام موجب افزایش عزت جهان اسلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار ستار المرشدی تولیت حرم مطهر سامرا که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با اشاره به اینکه انسجام، هماهنگی، و همبستگی ایران و عراق روز به‌روز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: این اتحاد و انسجام موجب افزایش عزت جهان اسلام می‌شود.

امام جمعه قم هم‌افزایی میان اعتاب مقدس را بسیار مفید خواند و اضافه کرد: امیدواریم افزایش همکاری‌ها میان اعتاب بتواند در تحقق اهداف مورد نظر اسلام تاثیرگذار باشد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) همکاری مطلوب میان مراجع و شخصیت‌های حوزوی را مغتنم شمرد و گفت: باید از فرصت اتحاد میان ایران و عراق به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

همچنین، ستارالمرشدی تولیت حرم مطهر سامرا نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه حضور شیعیان در سامراء افزایش قابل توجهی داشته است، مطرح کرد: بسیاری از ساکنان و شهروندان سامرا خادمان حرم امامین عسکریین علیهماالسلام هستند و نسبت به این بارگاه ارادت خاصی دارند.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه سامرا نیز به همت آیت‌الله سیستانی راه‌اندازی شده و تاکنون این مدرسه در حوزه انتشارات آثار بسیاری را تولید کرده است و طلاب علوم دینی نیز در این مدرسه مشغول تحصیل آموزه‌های اسلام هستند.
خاطرنشان می‌شود: برخی از کتب مدرسه علمیه سامرا توسط تولیت حرم امامین عسکریین علیهماالسلام به آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در این دیدار اهدا شد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha