جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کمک مالی جامعه یهودیان پیتسبرگ به قربانیان حملات تروریستی کرایست چرچ

حوزه/ یهودیان پیتسبرگ کمپین کمک رسانی برای قربانیان حملات تروریستی در کرایست چرچ راه اندازی کرده و اعلام کردند که می خواهند محبت مسلمانان را به خودشان جبران کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از رادیو نیوزیلند، یک جامعه یهودی در شهر پیتسبرگ در پنسیلوانیای آمریکا کمک مالی تقریبا 1 میلیون دلاری به قربانیان حمله تروریستی در مساجد کرایست چرچ تقدیم کردند.

جف فینکلستین، مدیرفدراسیون یهودیان شهر در این باره گفت: هدف ما این بود که محبت مان را به جامعه اسلامی در پیتسبرگ نشان دهیم، چرا که پس از حمله به کنیسه یهودیان مسلمانان نیز حمایت زیادی از ما نشان دادند.

وی افزود: البته انتظار نداشتیم که کمپین کمک رسانی ما به یک ابتکار ملی تبدیل شود.

فینکلستین گفت: بیش از 4500 اهداء کننده داشتیم و کمک های اهدایی از 50 ایالت مختلف در آمریکا بودند و حداقل 10 کشور مختلف نیز کمک رسانی کردند.

برایان اگلاش دبیر توسعه این نهاد نیز گفت: ما این کمپین را آغاز کردیم، زیرا جامعه اسلامی پس از حمله به کنسیه حمایت زیادی از ما نشان دادند.

 

گفته می شود کنیسه «درخت زندگی» یهودیان در پیتسبرگ در اکتبر 2018 هدف تیراندازی قرار گرفت که در این حمله 11 نفر جان خود را از دست داده و شمار دیگری مجروح شدند. در پی این حمله تروریستی مسلمانان حمایت زیادی از همشهریان یهودی نشان دادند و یک سازمان عام المنفعه اسلامی با نام «سلبریت مرسی» که هدف آن ترویج پیام صلح توسط پیامبر اسلام (ص) می باشد در عرض چند روز موفق شد کمک مالی تقریبا 240 هزار دلاری برای بازماندگان جمع آوری کند.

 

کمک اهدایی قرار است به شورای یهودیان نیوزیلند فرستاده شده و از آنجا به حساب بنیاد کرایست چرچ منتقل گردد.

لازم به ذکر است تاکنون میلیون ها دلار کمک مالی از سوی نهادها و موسسات مختلف برای بازماندگان این حملات تروریستی خونین واریز شده است. در حمله 15 مارس در مساجد النور و لینوود در شهر کرایست چرچ، مهاجم استرالیایی تبار حامی برتری نژادسفید با شلیک گلوله 51 نمازگزار را کشته و 49 تن دیگر را مجروح ساخت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha