پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
وقف سنی بصره

حوزه/ شیخ محمد عبدالوهاب الملا در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد گفت: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه خوبی در بین مردم عراق برخوردار است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد عبدالوهاب الملا، مدیر وقف سنی بصره به همراه شیخ جمال دوسری، از شخصیت‌های تقریبی و اعتدالی اهل بصره با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کردند.

الملا ضمن ارائه گزارشی از اوضاع سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بصره گفت: در بصره بین آحاد مردم و علمای دین و مذاهب مختلف وحدت و یکپارچگی وجود دارد و مردم عراق جلوی اعمال تروریستی می‌ایستند.

مدیر وقف سنی بصره افزود: امروز عراق از تروریسم آمریکایی اسرائیلی رنج می‌برد و مردم مایل نیستند دوباره آمریکا وارد منطقه شود؛ اما جمهوری اسلامی ایران از جایگاه خوبی در بین مردم عراق برخوردار است.

حجت‌الاسلام اباذری هم در سخنانی، گفت: بین دو ملت ایران و عراق روابط اجتماعی، عقایدی و خانوادگی ناگسستنی قوی وجود دارد، به طوری که هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند بین آنها اختلاف بیندازد.

رایزن فرهنگی کشورمان اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز تقریب و برادری و اخوت بیشتر بین شیعه و سنی است و در طول چهل سال انقلاب این را به اثبات رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha