شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری با بیان اینکه در حیطه مالی و اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده ایم گفت: این مساله در حال حاضر دامن گیر کشور ما شده است و کار را بسیار سخت و پیچیده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، صبح امروز با حضور مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، مسئولان مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهر چغادک معارفه شدند.

حجت الاسلام رضا خدری در این آیین معارفه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در همه جوامع وجود دارد هرچند که در بسیاری از این جوامع این امر به معروف دینی نیست بلکه برای رسیدن به اهداف دنیوی است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در بسیاری از جوامع به ویژه در غرب وقتی حرف از دین می شود شروع به تخریب آن می کنند.

وی، ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم دانست و گفت: در شهر چغادک فضای دین و معنوی بسیار مهیا است و نیز از نظر ظواهر مشکلی وجود ندارد و حتی حجاب و پوشش مردم بسیار خوب است اما این فضا لازم و ضروری است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه در حیطه مالی و اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده ایم افزود: این مساله در حال حاضر دامن گیر کشور ما شده است و کار را بسیار سخت و پیچیده کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: عده ای در کشور زمانی ادعای امر به معروف و نهی از منکر می کردند، اما بعد به دامن غرب پناه بردند و شروع به بد و بیراه گفتن به حجاب کردند.

 

سرهنگ خضر فقیه نیز در این آیین با بیان اینکه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر از سال 92 تشکیل شده است ابراز داشت: این واجبی است که فراموش شده و به فرموده رهبر معظم انقلاب تا زمانیکه به خواسته مردمی تبدیل نشود محقق نخواهد شد.

مسئول مجمع امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با بیان اینکه کارگروهی 18 نفر در شهرستان ها متصدی انجام این کار است ابراز داشت: ائمه جمعه، فرمانداران و برخی از مدیران کل عضو این کارگروه هستند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: هر فردی باید ابتدا امر به معروف را از درون خود و خانواده اش آغاز کند و بعد آن را به محیط و جامعه تسری دهد.

گفتنی است، در این جلسه طی احکامی جداگانه عبدالرسول محمدی و خانم میرزایی به ترتیب به عنوان مسئولان مجمع امر به معروف و نهی از منکر شهر چغادک معرفی شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha