شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس از تهدیدات دشمن نترسیدن، حکیمانه و مصلحت جویانه از مواضع انقلاب در حوزه سیاست خارجی ورود پیدا کردن را از جمله توصیه های گام دوم انقلاب که همان عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن است، برشمرد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، نشست «تبیین رسالت حوزه های علمیه و گام دوم انقلاب» با سخنرانی حجت الاسلام دیلمی، رئیس  تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس، در مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) آزادشهر برگزار شد.

حجت الاسلام دیلمی بیان کرد: دانشی که در مسیر قرب الی الله باشد، انسان ساز است و اگر انسان در این مسیر خود و خداوند را بشناسد و قائل به توحید خداوند متعال شد و همه الهه های دروغین و طاغوت را نفی کرد، آن گاه می توان از ولایت سخن گفت؛ ولایتی که باعث پیوستگی جامعه شده و همه در آن مسیر قدم بر دارند.

وی خاطرنشان کرد: گام اول انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رهبری امام خمینی(ره)، و همچنین اخلاص، عبودیت الی الله و آگاهانه ایشان و بر اساس استقلال و قطع هر نوع وابستگی به سلطه، آزادی بیان و قلم بر اساس قوانین اسلامی، احیای کرامت انسانی، بصیرت و آگاهی، حاکمیت اسلامی بر جامعه و در رأس آن حاکمیت گفتمان ولایت مطلقه فقیه شکل گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: بعد از چهل سال که در گام دوم انقلاب قرار گرفته ایم، صحبت از آن است که انقلاب و واژه "چهل" پایان انقلاب اسلامی است یا شروع آن؛ بر اساس بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب برای ایجاد تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است.

حجت الاسلام دیلمی در ادامه به 7 توصیه عملیاتی از بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری پرداخت و بیان کرد: توصیه اول بحث علم و پژوهش است که دانش و پژوهش را وسیله عزت و اقتدار یک کشور می دانند و توصیه دوم عدالت و مبارزه با فساد که لازم و ملزوم یکدیگرند؛ وقتی بحث از عدالت است باید در مقابل آن با فساد به طور قاطعانه برخورد کرد.

وی اضافه کرد: نکته و توصیه سوم معنویت و اخلاق است که زمینه آن باید در جامعه برقرار شود و با کانون های ضد معنویت و اخلاق به شیوه معقول مقابله شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس از تهدیدات دشمن نترسیدن، حکیمانه و مصلحت جویانه از مواضع انقلاب در حوزه سیاست خارجی ورود پیدا کردن را از جمله توصیه های گام دوم انقلاب که همان عزت ملی و روابط خارجی و مرزبندی با دشمن است، برشمرد .

حجت الاسلام دیلمی به گام پنجم انقلاب یعنی بحث اقتصاد اشاره کرد و افزود: درون زایی اقتصادی، مولد شدن و سپردن کار به مجموع جوان و کاردان را از جمله راه حل های مشکلات اقتصادی جامعه دانست.

وی استقلال، آزادی و سبک زندگی اسلامی را از دیگر توصیه های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب معرفی کرد و گفت: تمام تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی، خسارت های جبران ناپذیری به جامعه اسلامی وارد کرده است که مقابله با آن به جهادی همه جانبه و هوشمندانه نیاز دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس خطاب به طلاب گفت: همه کسانی که به دنبال پیمودن مسیر صحیح قرب الی الله هستند، باید در خصوص تبیین و تدوین و تشریح و عملیاتی کردن این بیانیه بسیار مهم در صحنه حاضر باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha