چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
زارعزاده

حوزه/ مدیر کل اوقاف و اموز خیریه استان یزد گفت: عمل به توصیه قرآن در« وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» کشور ما را در زمینه قوت نظامی و حفظ امنیت ملی به حدی رسانده که دشمنان نمی توانند نگاه چپ به ما بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده در نشست بصیرتی بانوان طلبه مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) اظهار کرد: اگر خواستار شکل‌گیری یک دنیای خوب برای خودمان هستیم باید مسیر ما اهل بیت باشد؛ عزت، امنیت، سلامت و عافیت ما در گرو پیروی از ائمه معصومین است.

وی تأسیس مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد را وابسته به آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یکی از گزینه های تربیت نیروی انسانی برای ترویج دین در کنار بقاع متبرکه بیان کرد و گفت: در هر جامعه ای زنان متدین شدند و در مسیر صلاح و درستی حرکت کردند جامعه هم مسیرش اصلاح می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از زحمات مدیر مدرسه و عوامل اجرایی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد و همه دست اندرکارانی که در شکل گیری فضا و ادامه کار نقش دارند قدردانی کرد.

وی توصیه کرد: دستورات اهل بیت(ع) در مورد سبک زندگی را بررسی کنیم که به طور مثال در حوزه سلامت و طب اسلامی اگر در برنامه های زندگی خود به  سیره اهل بیت عمل کنیم به بیماری های ناعلاج و روحی دچار نمی شویم.

مؤسس مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد تأکید کرد: با یک بررسی اجمالی درمی یابیم که اسلام و اولیای دین چقدر به صلاح ما اهمیت می دهند به طور مثال غذای داغ از نظر اسلام اکراه دارد و علم جدید هم مضرات آن را تأیید می کند.

حجت الاسلام زارع زاده خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» و عمل به این توصیه قرآنی در حوزه امنیت ملی، کشور ما را در زمینه قوت نظامی به حدی رسانده که دشمنان نمی توانند  نگاه چپ به ما بیندازند. هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته که رادارگریزترین هواپیمای آمریکایی بوده و میلیون ها دلار هزینه ساخت آن بوده است در آب های ایران سرنگون می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد یکی دیگر از مصادیق اقتدار در حوزه امنیت ملی را پاسخ رهبر انقلاب به نخست وزیر ژاپن عنوان کرد و افزود: ما از لحاظ امنیت به این جا رسیده ایم که وقتی پیام رئیس جمهور گستاخ آمریکا به ایران آورده می شود حضرت آقا ترامپ را شایسته تبادل پیام نمی دانند و برخی تحلیلگران غربی این رفتار ایران را نشانه اقتدار بالا می دانند.

حجت الاسلام زارع زاده تأکید کرد: علم امام صادق(ع) همان علم امام جواد (ع) و ائمه دیگر است و اکنون درهای علم برای ما باز است و همه این علوم پیش روی ماست.

 وی فراگیری علم را نیازمند نیازمند تلمّذ و شاگری در محضر استاد دانست و افزود: روایات متعدد در زمینه ارزش عالم و علم آموزی هست که نگاه به چهره عالم عبادت است ولی در بخش دیگری از روایات از جمله«عنوان بصری» آمده که علم با تعلم به دست نمی آید بلکه نور است و «أَلْعِلْمُ نُورٌ يَقْذِفُهُ اللّه‏ُ فِى قَلْبِ مَنْ يَشآءُ» یعنی علم، نورى است كه خداوند به قلب هر كس كه بخواهد مى افكند.

مؤسس مدرسه علمیه معصومیه(س) یزد گفت: این نوع علم با تهذیب و بندگی خدا و با دعا، تضرع، توسل و با طهارت درون و پاکی وجود به دست می آید و ما در حدّ خودمان به آن دست می یابیم در حالی که  حضرات معصومین در حد بالا مانند ستاره ای در آسمان هستند.

حجت الاسلام زارع زاده  تصریح کرد: در روایات بسیاری کسب علم و دانش را زمینه ای برای افزایش قدرت و توانمندی برای انسان ها معرفی می نماید و همه هجمه های سنگین دنیای امروز علیه اسلام و علیه جمهوری اسلامی به خاطر همین پیشرفت های علمی کشور ماست تا ما در مسیر علم نباشیم.

 

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha