شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان گفت: اگر بتوانیم آیات قرآن را به صورت عمیق درک کنیم بی شک دیدگاه و نگاهی روشن و معنوی در برابر ما قرار می گیرد، لذا انس با قرآن زمینه ساز تحول انسانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم امروز در نشستی با جمعی از فعالان حوزه قرآن و هیئات مذهبی شهر سننندج اظهار داشت: حرکت در مسیر قرآن و دین زمینه ساز تحولات بسیار گسترده در زندگی هر انسانی می شود.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان ادامه داد: یکی از ویژگی های مهم دین اسلام نسبت به دیگر ادیان الهی؛ توجه بسیار به فطرت و ذات انسان هاست، خداوند متعال در قرآن به کرار بر این مسایل تاکید کرده است.

این کارشناس امور قرآنی با اشاره به اینکه انس با قرآن به معنای واقعی باعث تحول شگرف در زندگی انسان می شود، افزود: اگر بتوانیم آیات قرآن را به صورت عمیق درک کنیم بی شک دیدگاه و نگاهی روشن و معنوی در برابر ما قرار می گیرد، لذا انس با قرآن زمینه ساز تحول انسانیت است.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: بسیاری از کسانی که به نوعی مفسر و محقق امور قرآن بوده اند اذعان کرده اند که مواردی در این کتاب الهی نهفته است که تعریف بسیار جدید و کاملی از انسان را ارائه می کند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان گفت: حضرت علی علیه السلام در کتاب نهج البلاغه می فرمایند: « من با چشم قلب خداوند را شناختم» این یعنی انسان دارای بعد معنوی والایی است که می تواند با زهد و تقوا به آن برسد.

این کارشناس امور قرآنی با اشاره به اینکه بین سبک زندگی قرآنی و سبک زندگی غربی بسیار تفاوت وجود دارد، اظهار داشت: در سبک زندگی قرآنی، انسان خود برای جامعه و رشد و تعالی حرکت کند، ولی در زندگی غربی این گونه نیست و این شرایط است که زندگی انسان را تعریف می کند.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه کردستان به لزوم آشنا ساختن کودکان و نوجوانان با مسایل قرآنی اشاره کرد و گفت: آشنایی کودکان با قرآن و مفاهیم عمیق آن بی شک تاثیری بسیار مثبت در آینده آنان خواهد داشت از همین روست که بزرگان دین به کرار تاکید کرده اند که همواره با قرآن مانوس باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha