پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام احمدزاده

حوزه/ امام‌جمعه شهر آشخانه گفت: در نمایشگاه کتابی که در شهر آشخانه برگزار شد، کتاب‌های مذهبی و دینی به نسبت بقیه کتب، به میزان قابل قبولی ارائه نشده است.

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، در بازدید از نمایشگاه کتاب آشخانه، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی جامعه محسوب می‌شود و افراد جامعه را ترغیب به خرید و مطالعه کتاب می‌کند و این‌چنین سرانه مطالعه کشور را بهبود می‌بخشد.

وی با اشاره به اهمیت کتاب‌خوانی افزود: کتاب غذای روح است و باید تمام افراد جامعه در هر شغلی و با هر تخصصی با کتاب انس بگیرند و مطالعه کردن را یکی از فعالیت‌های جدانشدنی روزانه خود بدانند.

امام‌جمعه آشخانه در ادامه با اشاره به کمبود آثار مذهبی و دینی در میان کتاب‌های نمایشگاه کتاب شهر آشخانه افزود: کشور ما دارای علما و دانشمندان دینی و مذهبی زیادی است که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و اجتماعی آثار فراوانی را به چاپ رسانده‌اند و انتظار می‌رود که از این آثار گران‌بها در نمایشگاه‌های کتاب کشور استفاده بیشتری شود.

وی با انتقاد از دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب آشخانه تصریح کرد: از مسئولان برگزارکننده نمایشگاه کتاب شهر آشخانه انتظار می‌رفت که بیش از این به کتاب‌های مذهبی و دینی اهمیت دهند و تعداد بیشتری از آثار دانشمندان و علمای دینی را در این نمایشگاه ارائه دهند.

حجت اسلام احمدزاده با اشاره به استفاده از آثار نویسندگان خارجی در نمایشگاه کتاب آشخانه، تصریح کرد: مطالعه و استفاده از کتاب‌های نویسندگان خارجی، جامعه را با دیدگاه‌های دیگر جوامع جهان آشنا می‌کند، اما باید در انتخاب کتاب‌های خارجی به‌منظور ارائه در نمایشگاه‌های کتاب در کشور حساسیت خاصی را به خرج داد و مراقب بود که کتاب‌های موردنظر محتوای متضاد با فرهنگ و مذهب جمهوری اسلامی ایران را در برنداشته باشند.

گفتنی است، نمایشگاه کتاب آشخانه با دو هزار عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگون به مدت یک ماه و با 50 درد تخفیف برپا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha