پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقی ربانی مدیرکل پژوهش‌های عمومی‌ حوزه‌های علمیه‌ خواهران

حوزه/ مدیرکل پژوهش‌های عمومی‌ حوزه‌های علمیه‌ خواهران گفت: هدف از ایجاد این پژوهشکده ها تقویت جایگاه علمی حوزه ها و بالابردن سطح دانش طلاب می باشد که آنها را در رسیدن به اهداف اصلی حوزه یاری دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی ربانی، مدیرکل پژوهش‌های عمومی‌ حوزه‌های علمیه‌ خواهران، ظهر امروز در نشست مقدماتی تاسیس مرکز پژوهشی حوزه علمیه خواهران همدان، با اشاره به فعالیت های حوزه خواهران استان، گفت: نقش مناطق غرب کشور در فرهنگ اسلامی در طول تاریخ بسیار مهم بوده است.

وی افزود: این مناطق در ترویج فرهنگ تشیع و سیره اهل بیت(ع) خدمات بسیاری را انجام داده اند که در طول تاریخ، شاهد آنها و آثار آنها بوده و هستیم.

مدیرکل پژوهش‌های عمومی‌ حوزه‌های علمیه‌ خواهران با بیان این که در بین طلاب حوزه های علمیه نیز حضور اهالی این مناطق بیشتر از سایر مناطق است، اظهار داشت: این افراد نه تنها در محل زندگی خودشان، بلکه در مناطق دیگر و حتی در حوزه های علمیه ای که مشغول تحصیل هستند هم خوش درخشیده اند و توانایی های خودشان را به دیگران نشان داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی یادآور شد: هدف از ایجاد این پژوهشکده ها تقویت جایگاه علمی حوزه ها و بالابردن سطح دانش طلاب می باشد که آنها را در رسیدن به اهداف اصلی حوزه یاری دهند.

وی با تاکید براین که باید بر کیفیت حوزه ها بیافزاییم، یادآور شد: متاسفانه در برخی از جاها دیده شده که طلاب هویت حوزوی خود را برای استفاده از جایگاه های دیگر پنهان می کنند و لذا باید برای این موضوع راه حلی اندیشیده شود.

مدیرکل پژوهش‌های عمومی‌ حوزه‌های علمیه‌ خواهران تصریح کرد: باید با ایجاد پژوهشکده هایی در حوزه های علمیه از ظرفیت های موجود در بحث انتشار علوم و توانایی های افراد استفاده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha